Bölüm "AÇÜ, Arhavi Meslek Yüksekokulu, Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü" için listeleme
Toplam kayıt 10, listelenen: 1-10
-
Artvin'de turizm
(Gazi Kitabevi, 2022)Artvin ili Doğu Karadeniz Bölgesi’nin önemli turizm destinasyonları arasında yer almaktadır. Tarihi boyunca birçok medeniyete ev sahipliği yapan, farklı kültürleri topraklarında ağırlayan Artvin, insan yaşamını zorlayan coğrafi ... -
Bilgi paylaşımının yenilikçi iş davranışına etkisi: Ayder yaylası konaklama işletmeleri üzerine bir uygulama
(Beta Basım Yayım Dağıtım AŞ., 2016)Modern işletmelerde dışsal bilginin keşfedilerek içsel bilginin kullanımının sağlanması için bilginin detaylandırılarak birleştirilmesi ve alıcı için açık bir forma dönüştürülmesi gerekmektedir. Bu sayede çalışanlar, ... -
Girişimci kadınların bölge kalkınmasına katkıları; Artvin örneği
(Giresun Üniversitesi, 2017)Hayatın her alanında varlık gösteren kadın olgusu, Karadeniz Bölgesinde ayrı pencereden bakılması gereken bir kavramdır.Engebeli arazilerin, değişken iklim yapılarının ve bölgenin diğer dinamiklerinin tüm özelliklerini ... -
Holidaycheck web sitesindeki en iyi otel sıralamasına göre otellerin karşılaştırılması: google trends örneği
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022)Amaç: Bu çalışmanın amacı, Holidaycheck web sitesinde yapılan çevrimiçi değerlendirme ve puanlamalar sonucu belirlenen, Türkiye’nin en iyi ilk beş otelinin dünya genelinde tanınırlığını ortaya koymaktır. Yöntem: Araştırmada ... -
Innovation Research in Tourism and Hospitality Field: A Bibliometric and Visualization Analysis
(MDPI, 2022)New studies have constantly been emerging in the field of tourism. However, it is not clear to what extent which study contributes to the literature and tourism application areas. There are a few bibliometric studies ... -
Kişisel değerlerin sosyal girişimcilik eğilimine etkisi: turizm öğrencileri üzerine bir araştırma
(Beta Basım Yayım Dağıtım AŞ., 2017)Bu çalışmanın amacı, bireylerin sahip oldukları, sosyal sorumluluk, özgecilik, dürüstlük ve empati değerlerinin onların girişimcilik eğilimleri üzerindeki etkisini ve yenilikçilik eğiliminin bu etkideki rolünü araştırmaktır. ... -
Otel işletmelerinin kriz dönemlerinde uyguladıkları pazarlama stratejileri: İstanbul'da faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinde nitel bir araştırma
(Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 2013)Bu çalışmanın amacı, turizm işletmelerinin kriz dönemlerini atlatmada kullandıkları pazarlama stratejilerini belirlemek ve krizin işletmeler üzerindeki olumlu veya olumsuz etkilerini tespit etmektir. Araştırmanın yöntemi, ... -
Rural tourism researches: a co-citation analysis
(Anadolu Üniversitesi, 2022)The contributions of tourism to the economic, social, and cultural development of rural areas have been attracting the attention of researchers since 2005. Nonetheless, the scopes and intellectual structures of those ... -
Turizm araştırmalarının entelektüel yapısının ve performansının değerlendirilmesi
(Murat Bayram, 2022)Bu çalışmada turizm alanında son 3 yıl içerisinde yayımlanan dokümanların performansı ve entelektüel yapısı belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla WoS veri tabanında bulunan 4755 doküman bibliyometrik yöntemle analiz ... -
Website performances of commercial banks in Turkey
(Dumlupınar Üniversitesi, 2020)The purpose of this paper is to measure the performances of commercial banks’ websites in Turkey by using “MultiCriteria Decision Making” (MCDM). The use of three MCDM methods (AHP, TOPSIS, VIKOR) consecutively constitutes ...