Browsing by Author "Öztürk Küçük, Hilal"
Now showing items 1-7 of 7
-
Dindarlık algısının müslüman tüketici davranışı üzerine etkisinde gönüllü sadeliğin aracılık rolünü belirlemeye yönelik bir araştırma
Öztürk Küçük, Hilal; Ayyıldız, Hasan (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020)Her şeyin metalaşmaya başladığı günümüz tüketim toplumu içerisinde Müslüman tüketici davranışları bir merak konusu haline gelmiştir. Tüketim toplumuna karşı direnmenin zor olduğu bu dönemde tüketicilerin dindarlık ... -
The effects of intrinsic motivation sources (religiosity and altruism) on rational voting behavior and consumer attitude
Öztürk Küçük, Hilal; Toklu, İsmail Tamer (Marmara Üniversitesi, 2022)Voting behavior is a complex process and voters may be affected by lots of different variables. Religiosity and altruism are some of these variables. The first aim of this study is to investigate the effects of ... -
Genetiği değiştirilmiş organizmalı ürünlere yönelik tüketici tutumunun öncülleri ve tutumun satın alma niyetine etkisi
Toklu, İsmail Tamer; Öztürk Küçük, Hilal (Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 2016)Gen teknolojisinin gelişmesiyle Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar (GDO) yaygınlaşmasıyla başlamış ve üretimlerinde önemli artışlar meydana gelmiştir. Ancak tartışmalı olan bu ürünlere yönelik tüketicilerin tepkisinin ... -
The impact of brand crisis on consumers green purchase intention and willingness to pay more
Toklu, İsmail Tamer; Öztürk Küçük, Hilal (International Business Research, 2017)The purpose of the study is to develop an original framework to explore the effects of brand crisis on green purchase intentions and willingness to pay more. This study composes of seven original concepts, which ... -
The importance of extrinsic cues in deciding to purchase meat products: A conjoint analysis on Muslim consumers
Toklu, İsmail Taner; Öztürk Küçük, Hilal; Toklu Tuygun, Arzu (AOSIS, 2020)Purpose: This study aims to investigate how extrinsic cues such as brand, certification, production method and price affect Muslim soujouk consumers’ purchasing decisions in Turkey. Design/methodology/approach: Conjoint ... -
Özgecilik düzeyinin müslüman tüketici davranışı üzerine etkisinde yeşil tüketimin aracılık rolünü belirlemeye yönelik bir araştırma
Öztürk Küçük, Hilal; Ayyıldız, Hasan (Karadeniz Teknik Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada bütün dinlerde altın kural olarak ifade edilen “özgecilik” düzeyinin Müslüman tüketici davranışı üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. İkinci olarak ise, bu çalışma yeşil tüketimin aracılık etkisini ... -
Seçimlerde oy verme davranışını ne etkiler? Z kuşağı üzerine bir araştırma
Öztürk Küçük, Hilal; Toklu, İsmail Taner (BMIJ, 2020)Bu çalışmanın amacı teknoloji çağının çocukları olarak ifade edilen Z kuşağı seçmeninin oy verme davranışını araştırmaktır. 2023 yılı genel seçimlerinde yaklaşık 7 milyon genç seçmen oy kullanacaktır. Bu genç seçmenin ...