Bitkilendirme tasarımı eğitiminde üç boyutlu anlatım tekniklerinin önemi ve değerlendirilmesi üzerine örnek bir çalışma
Künye
Kurdoğlu, B , Karaşah, B , Sarı, D , Yılmaz, H , Kamer Aksoy, Ö . (2011). A SAMPLE STUDY ON THE IMPORTANCE AND THE EVALUATION OF THREE DIMENSIONAL EXPRESSION TECHNIQUES IN THE EDUCATION OF PLANTING DESIGN. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 9 (1), 44-62. Retrieved from http://ofd.artvin.edu.tr/issue/2258/29745Özet
Zihinsel bir süreç olan tasarlama sürecinde oluGturulan imgelerin dıGsallaGtırılması amacıyla grafik anlatım teknikleri ile geliGtirilen eskizler ve soyut bir anlatımdan baGlayıp giderek somutlaGan modeller kullanılmaktadır. Mimarlık eğitimine yeni baGlayan öğrencilerin yaGadıkları en büyük zorluk; mimari tasarım sürecinde tasarladıkları ürünü ve ürünün mekânsal iliGkilerini yorumlamak ile bu ürünü iki ve üç boyutlu modellerle anlatmaktır. Bu süreçte kullanılan anlatım ve modelleme tekniklerinin önemi de büyüktür. Bu makalede peyzaj mimarlığı bölümlerinde çok büyük önemi bulunan bitkilendirme tasarımı eğitimi için iki boyutlu anlatım ve üç boyutlu maket anlatım teknikleri ile desteklenmiG olan bir ders programı ortaya konmuGtur. Bu programın birçok yönden avantaj ve dezavantajları irdelenmiG, programa yönelik önerilerde bulunulmuGtur. Sonuçta üç boyutlu anlatım tekniklerinin önemi ve gerekliliği tekrar vurgulanırken, bu anlamda faydalanılan maket tekniğinin günümüz ve ülkemiz koGullarında etkinliği ortaya konmuGtur Drafts developed in graphical expression techniques and models formed in abstract manners and gradually becoming concrete are used for the exhibition of the targeted images in the design process, which is also a mental improvement process. Among the biggest difficulty beginner architecture students face is failing to make comments on the products they design in architecture design process; their spatial relationships and express them in two or three-dimensional models. Expression and modelling techniques to be used in this process are very important. In this study, a lesson programme enriched with two and three – dimensional model expression techniques for planting design education, which is of vital significance in landscape architecture departments, was developed and applied. Advantages and disadvantages of the programme were evaluated and some suggestions were offered. Consequently, importance of three dimensional expression techniques and need for them were re-emphasized and the efficiency of the modelling technique used in the study was determined under today’s and Turkey’s conditions