Ara
Toplam kayıt 23, listelenen: 1-10
Şeyhülislam mirzâ mustafa efendi (1040-1135/1630-1722): biyografi denemesi
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2017)
Bu araştırma, uzun bir süre Osmanlı İmparatorluğunun hâkimiyeti altında kalmış bulunan Gürcistan bölgesinin Batum şehrinde dünyaya gelen ve iyi bir eğitimden sonra devletin çeşitli kademelerinde hizmet ederek şeyhülislamlık ...
20. Yüzyılın başında londra’da bir islam tebliğcisi: hoca kemaleddin ve woking müslim misyonu
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2017)
Bu makale, Birleşik Krallık’ta 1889 yılında ilk olarak bir camii formunda ibadete açılan Woking camiinin müdavimlerinden oluşan Woking Müslüman topluluğunu (Woking Muslim Community) ve bu topluluğun aktif liderliğini ...
Kur’ân-ı kerîm’de Hz. İbrahim duaları semavi kitaplar arası bir karşılaştırma
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2017)
Her insanın duası onun hayata bakışını yansıttığı gibi, ilâhî kitaplarda “Allah Dostu” ve “Ulusların Babası” olarak nitelenen Hz. İbrahim’in Kur’ân, İncil ve Tevrat’ta yer alan duaları da, bir yönden bu isimleri almasının ...
Batumlu şeyhülislam mirza mustafa efendi’nin tefsir haşiyesi’nde arap diline ait konular
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2017)
Osmanlı devleti zamanında ilmî hareketler, Arap dili ve onunla ilgili ilimlerden uzak değildi. Arap diline gösterilen önemin temel saiki, Kur’an-ı Kerim ve İslam Şeriatı’nın öğrenimine karşı duyulan şiddetli arzudur. Bu ...
Roman ve değerler eğitimi ilişkisi hakkında uygulamalı bir yorum denemesi: Huzur ve Tutunamayanlar romanlarında hayatı tecrübe etmek
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2017)
Bu çalışmada romanların değerler eğitimine etkileri irdelenmiştir. Bir estetik deneyim olarak romanın, bireyin kendisini ve çevreyi tanımasında önemli olabileceği, karakterleri aracılığıyla ona rol modeller sunabileceği ...
İlahî kelamın muhafazasına farklı bir yaklaşım konu ve anlam merkezli hafızlık önerisi
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2017)
Kur’an-ı Kerim, anlaşılmak, ibret alınmak ve hayata tatbik edilmek için nâzil olmuştur. Ülkemizde hafızlık, anlamdan yoksun ve konularına vakıf olmadan sadece lafzını ezberlemeye yönelik bir şekilde yapılmaktadır. Bu yazıda ...
18. Yüzyıl osmanlı ulemâsı nazarında cihâd: mirzazâde mehmed sâlim efendi ve neylü’r-reşâd fî emri’lcihâd isimli risâlesi
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2017)
Modern dönemde hakkında en çok tartışılan mevzulardan birisi İslâm’da cihâdın mahiyetidir. Oryantalist çalışmalar, Müslümanların gayr-ı müslimlerle ilişkilerinin esasını savaş ahkâmının teşkil ettiğini vurgulamak suretiyle ...
Kur’an’da saldırganlığa karşı insanın sorumlulukları
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2017)
Kur’an, Sünnetullah gereği beşeriyet arasında mevcut olan ontolojik farklılıkların insanlar arasında lazım olan adalete, eşitliğe, merhamete, güven ve huzura zarar vermemesi için insanın sorumluluk alanını belirlemiş, ...
Şerhu Mevâkıfi’n-Nifferî Bağlamında Afifüddîn Tilimsânî’nin “Edep” Anlayışı
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2019)
Afîfüddîn Tilimsânî (ö. 690/1291) Muhyiddîn İbnü’l-Arabî’nin
(ö. 638/1240) düşüncesini tâkip eden Ekberî ekolün önemli isimlerinden biridir.
Tam adı Ebü’r-Rebî’ Afifüddîn Süleymân b. Şemseddîn Ali b. Abdillâh
Kûmî ...
4. ve 5. Sınıf öğrencilerinin dua algıları
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2018)
Bu çalışma Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersindeki dua
eğitimini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bunun yanında, son
çocukluk dönemi dua anlayışı da incelenmiştir. Bu betimleyici
çalışma nicel araştırma yöntemlerine göre ...