• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Artvin
  • Fakülteler
  • İlahiyat Fakültesi
  • Akademik-Us İlahiyat Araştırmaları Dergisi
  • Cilt 1 Sayı 2 2017
  • View Item
  •   DSpace@Artvin
  • Fakülteler
  • İlahiyat Fakültesi
  • Akademik-Us İlahiyat Araştırmaları Dergisi
  • Cilt 1 Sayı 2 2017
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Roman ve değerler eğitimi ilişkisi hakkında uygulamalı bir yorum denemesi: Huzur ve Tutunamayanlar romanlarında hayatı tecrübe etmek

Thumbnail

View/Open

ali_oncu.pdf (865.7Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2017

Author

Öncü, Ali

Metadata

Show full item record

Citation

Öncü, A . (2017). Roman ve Değerler Eğitimi İlişkisi Hakkında Uygulamalı Bir Yorum Denemesi: Huzur ve Tutunamayanlar Romanlarında Hayatı Tecrübe Etmek. Akademik-Us, 1 (2), 133-158. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/akademikus/issue/32943/366784

Abstract

Bu çalışmada romanların değerler eğitimine etkileri irdelenmiştir. Bir estetik deneyim olarak romanın, bireyin kendisini ve çevreyi tanımasında önemli olabileceği, karakterleri aracılığıyla ona rol modeller sunabileceği belirtilmiştir. Yorum kısmında ise Oğuz Atay’ın Tutunamayanlar ve Ahmet Hamdi Tanpınar’ın Huzur romanları, yaşama yükledikleri değer bağlamında karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Yapılan incelemede iki romanın da hayatı yaşayarak tecrübe etmenin önemine vurgu yaptığı tespit edilmiştir. Sonuç bölümünde ise roman ve değerler eğitimi ilişkisi hakkında bir takım önerilere yer verilmiştir.
 
The study discusses the effects of novels on values education. It has been indicated that the novel might be important in the recognition of self and the environment as an aesthetic experience, and can provide the role models to the individual through its characters. In the commentary section, the selected novels Tutunamayanlar (The Good for Nothing) and Huzur (A Mind at Peace) have been examined comparatively in the context of the value, which they brougt into life. It is determined that both novels have emphasized the importance of experiencing the life. In the conclusion section, it is dealt with some proposals about the relationship between novels and values education
 
تسعى هذه المقالة إلى دراسة أثر الرواية في قيم التعليم، ومؤثراتها في األفراد، وقد حاولنا بداية تثبيت ميزة التجربة الجمالية في الرواية، والتي قد تكون مهمة في التعريف بالذات والبيئة، بما يسهم في خلق النموذج المثالي. أما في القسم التطبيقي فحاولنا تناول القيم الحياتية في روايتي: السال،م وعدم التماسك. وبدا لنا من خالل ذلك مدى تركيز هاتين الروايتين على أهمية التجربة الحياتية. وقد حاولنا في الختام تقديم عدد من المقترحات حول العالقة بين الرواية وقيم التعليم.
 

Source

Akademik-Us İlahiyat Araştırmaları Dergisi

Volume

1

Issue

2

URI

http://dergipark.gov.tr/download/article-file/384153
https://hdl.handle.net/11494/1656

Collections

  • Cilt 1 Sayı 2 2017 [12]
  • Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bölümü Koleksiyonu - Makaleler [1]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Artvin Çoruh University || OAI-PMH ||

Artvin Çoruh University, Artvin, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Artvin Çoruh University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Artvin:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.