Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖncü, Ali
dc.date.accessioned2018-05-15T08:12:35Z
dc.date.available2018-05-15T08:12:35Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationÖncü, A . (2017). Roman ve Değerler Eğitimi İlişkisi Hakkında Uygulamalı Bir Yorum Denemesi: Huzur ve Tutunamayanlar Romanlarında Hayatı Tecrübe Etmek. Akademik-Us, 1 (2), 133-158. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/akademikus/issue/32943/366784en_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/384153
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11494/1656
dc.description.abstractBu çalışmada romanların değerler eğitimine etkileri irdelenmiştir. Bir estetik deneyim olarak romanın, bireyin kendisini ve çevreyi tanımasında önemli olabileceği, karakterleri aracılığıyla ona rol modeller sunabileceği belirtilmiştir. Yorum kısmında ise Oğuz Atay’ın Tutunamayanlar ve Ahmet Hamdi Tanpınar’ın Huzur romanları, yaşama yükledikleri değer bağlamında karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Yapılan incelemede iki romanın da hayatı yaşayarak tecrübe etmenin önemine vurgu yaptığı tespit edilmiştir. Sonuç bölümünde ise roman ve değerler eğitimi ilişkisi hakkında bir takım önerilere yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe study discusses the effects of novels on values education. It has been indicated that the novel might be important in the recognition of self and the environment as an aesthetic experience, and can provide the role models to the individual through its characters. In the commentary section, the selected novels Tutunamayanlar (The Good for Nothing) and Huzur (A Mind at Peace) have been examined comparatively in the context of the value, which they brougt into life. It is determined that both novels have emphasized the importance of experiencing the life. In the conclusion section, it is dealt with some proposals about the relationship between novels and values educationen_US
dc.description.abstractتسعى هذه المقالة إلى دراسة أثر الرواية في قيم التعليم، ومؤثراتها في األفراد، وقد حاولنا بداية تثبيت ميزة التجربة الجمالية في الرواية، والتي قد تكون مهمة في التعريف بالذات والبيئة، بما يسهم في خلق النموذج المثالي. أما في القسم التطبيقي فحاولنا تناول القيم الحياتية في روايتي: السال،م وعدم التماسك. وبدا لنا من خالل ذلك مدى تركيز هاتين الروايتين على أهمية التجربة الحياتية. وقد حاولنا في الختام تقديم عدد من المقترحات حول العالقة بين الرواية وقيم التعليم.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherArtvin Çoruh Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeğerler Eğitimien_US
dc.subjectEstetik Tecrübeen_US
dc.subjectHayatı Tecrübe Etmeen_US
dc.subjectValues Educationen_US
dc.subjectAesthetic Experienceen_US
dc.subjectExperiencing the Life.en_US
dc.subjectقيم التعليمen_US
dc.subjectالتجربة الجماليةen_US
dc.subject، الخبرة الحياتيةen_US
dc.titleRoman ve değerler eğitimi ilişkisi hakkında uygulamalı bir yorum denemesi: Huzur ve Tutunamayanlar romanlarında hayatı tecrübe etmeken_US
dc.title.alternativeAn applied essay about the relationship between novel and values education: get experience the life in the novels of tutunamayanlar and huzuren_US
dc.title.alternativeتعليق تطبيقي في حق الرواية وعالقة قيم التعليم؛ وتجربة الحياة في الروايتين؛ السالم وعدم التماسكen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik-Us İlahiyat Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentAÇÜ, İlahiyat Fakültesien_US
dc.authorid0000-0001-8033-0795en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage133en_US
dc.identifier.endpage158en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÖncü, Alien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster