ORCID "0000-0002-1144-2563" Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu için listeleme
-
A comparative study on the education systems in the Turkic countries
Ergin, İsmet; Açışlı Çelik, Sibel; Akkaya, Burcu (Pegem Akad Yayıncılık Egitim Danismanlik Hizmetlerİ Tıc Ltd Stı, 2021)The purpose of this research is to examine the structure of education and training in the Turk World and to compare them with each other. In the study, the general structure, development and current situation of the education ... -
Examination of the academic motivation of elementary pre-service teachers according to various variances
Açışlı, Sibel (Sila Science, 2012)In this research it is aimed to study the academic motivations of elementary pre-service teachers according to the variances of gender, age, grade level, graduation type of high school, and Academic Motivation Scale prepared ... -
The investigate attitude of primary pre-service teachers regarding science and technology laboratory
Açışlı, Sibel; Metin, Mustafa; Kolomuç, Ali (Elsevier Science BV, 2012)The aim of this study is to determinate primary pre-service teachers' attitude towards science and technology laboratory respect to the different variables such as gender, grade level, graduation type of high school. The ... -
Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi
Açışlı, Sibel (Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2015)In this study teacher candidates' learning styles and critical thinking dispositions were investigated. The study group is composed of 938 students attending class teaching and science teaching departments of Artvin ... -
STEM etkinliklerinin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerine, eleştirel düşünmelerine ve STEM’e yönelik tutumlarına etkisinin araştırılması / An investigation on the Effect of STEM practices on sixth-grade students' problem-solving skills, critical thinking, and attitudes toward STEM
Açışlı Çelik, Sibel (2022)Bu araştırmada 5E öğrenme modeli ile bütünleştirilmiş STEM etkinliklerinin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerine, eleştirel düşünmelerine ve STEM’e yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi
Açışlı, Sibel (Sinan OLKUN, 2016)Bu çalışmada öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile eleştirel düşünme eğilimleri incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini 2011-2012 eğitim-öğretim yılının güz döneminde Artvin Çoruh Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf ...