Ara
Toplam kayıt 17, listelenen: 1-10
Analysis of pre-service mathematics and elementary school teachers’ beliefs towards mathematics
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2017)
Bu çalışma, bulundukları programa ve sınıf düzeyine göre ilköğretim matematik ve sınıf
öğretmeni adaylarının matematiğe yönelik inanışlarında farklılık olup olmadığını ortaya koymak
amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda ...
2013 yılı fen bilimleri öğretim programı kazanımlarının yenilenmiş bloom taksonomisine göre analizi ve değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, 2017)
Çalışmada, 2013 yılı Fen Bilimleri Öğretim Programı kazanımlarının yenilenmiş Bloom taksonomisine
göre hangi düzeyde olduğu ve nasıl bir eğilim gösterdiğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaçla Fen Bilimleri
Öğretim ...
What are the factors affecting Turkish students' science literacy? A hierarchical linear modelling study using PISA 2015 data
(Hacettepe Univ, 2020)
The main purpose of this study is to investigate the student and school-level variables affecting Turkish students' science literacy using PISA 2015 data. In this way, we aim to build a hierarchical model of the variables ...
Analysis of preservice elementary teachers visual mathematics literacy: A qualitative perspective
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2017)
Bu araştırma sınıf öğretmeni adaylarının görsel matematik okuryazarlıklarının incelenmesi amacıyla
yapılmıştır. Araştırma nitel araştırmanın doğasına uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın
katılımcılarını, Doğu Karadeniz ...
Ortaokul matematik dersi öğretim programındaki kazanımların yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2018)
Bu çalışma, 2017 yılında güncellenmiş ortaokul matematik dersi öğretim programında yer alan
kazanımların yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre bilişsel ve bilgi düzeyine göre derinlemesine
incelemek amacıyla yapılmıştır. ...
Teacher educators' views on scientific literacy of visually impaired students
(Çukurova Univ, 2016)
The scientific literacy requires ability to use scientific knowledge, to comprehend the
world through identifying problems and making results based on evidence, and to
make decisions as to the changes caused by human ...
A research methodology to conduct effective research syntheses: meta-analysis
(Turkish Education Association, 2014)
Son yıllarda, eğitim bilimlerindeki birincil çalışmaların sayısı
artıkça kapsamlı ve sistematik araştırma sentezlerine olan ihtiyaç
da artmaktadır. En etkili araştırma sentezi yollarından bir tanesi
olan meta-analizin ...
Evaluation of the contents of mathematics textbooks in terms of compliance to technology: case of secondary school
(Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2015)
The aim of this study is to examine the contents of mathematics textbook which were used in upperprimary stages in terms of compliance to technology. In order to get the required data, the contents of 5, 6, 7, 8 grade ...
Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi
(Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2015)
In this study teacher candidates' learning styles and critical thinking dispositions were investigated. The study group is composed of 938 students attending class teaching and science teaching departments of Artvin ...
Analysis and evaluation of learning outcomes in high school chemistry curriculum according to revised bloom taxonomy
(Balıkesir Üniversitesi, 2016)
This study aims to analyze and evaluate high school chemistry curriculum learning outcomes
according to revised Bloom’s Taxonomy. Analysis of the learning outcomes were carried out at three stages. At
the first stage, ...