Ara
Toplam kayıt 18, listelenen: 1-10
Analysis of pre-service mathematics and elementary school teachers’ beliefs towards mathematics
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2017)
Bu çalışma, bulundukları programa ve sınıf düzeyine göre ilköğretim matematik ve sınıf
öğretmeni adaylarının matematiğe yönelik inanışlarında farklılık olup olmadığını ortaya koymak
amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda ...
2013 yılı fen bilimleri öğretim programı kazanımlarının yenilenmiş bloom taksonomisine göre analizi ve değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, 2017)
Çalışmada, 2013 yılı Fen Bilimleri Öğretim Programı kazanımlarının yenilenmiş Bloom taksonomisine
göre hangi düzeyde olduğu ve nasıl bir eğilim gösterdiğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaçla Fen Bilimleri
Öğretim ...
How critical is preschool attendance for students to build a higher science self-efficacy? A comparative study of finland, singapore, and Turkey using PISA 2015 data
(Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği, 2020)
Preschool attendance rates have been increasing in recent decades yet there is some level of
deviation throughout the participating countries in PISA. Finland and Singapore are the countries with a
very high level of ...
Analysis of Finnish Education System to question the reasons behind Finnish success in PISA
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2018)
Finnish students have been showing outstanding achievement in each domain since the
very first The Programme for International Student Assessment (PISA) in 2000. Finland
has consistently been not only one of the top ...
Analysis of preservice elementary teachers visual mathematics literacy: A qualitative perspective
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2017)
Bu araştırma sınıf öğretmeni adaylarının görsel matematik okuryazarlıklarının incelenmesi amacıyla
yapılmıştır. Araştırma nitel araştırmanın doğasına uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın
katılımcılarını, Doğu Karadeniz ...
Ortaokul matematik dersi öğretim programındaki kazanımların yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2018)
Bu çalışma, 2017 yılında güncellenmiş ortaokul matematik dersi öğretim programında yer alan
kazanımların yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre bilişsel ve bilgi düzeyine göre derinlemesine
incelemek amacıyla yapılmıştır. ...
Evaluation of the contents of mathematics textbooks in terms of compliance to technology: case of secondary school
(Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2015)
The aim of this study is to examine the contents of mathematics textbook which were used in upperprimary stages in terms of compliance to technology. In order to get the required data, the contents of 5, 6, 7, 8 grade ...
Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi
(Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2015)
In this study teacher candidates' learning styles and critical thinking dispositions were investigated. The study group is composed of 938 students attending class teaching and science teaching departments of Artvin ...
Analysis and evaluation of learning outcomes in high school chemistry curriculum according to revised bloom taxonomy
(Balıkesir Üniversitesi, 2016)
This study aims to analyze and evaluate high school chemistry curriculum learning outcomes
according to revised Bloom’s Taxonomy. Analysis of the learning outcomes were carried out at three stages. At
the first stage, ...
Yeti yitimi modellerinin tarihsel süreci
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2016)
Son yıllarda ülkemizde özel eğitim alanında yapılan çalışmaların sayısında ivmelenen artışa karşın
bu çalışmaların sayısı, gelişmiş ülkelerle kıyaslandığında maalesef istenilen düzeyde değildir. Bu
derlemenin amacı, ...