Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKul, Ümit
dc.contributor.authorSevimli, Eyüp
dc.contributor.authorAksu, Zeki
dc.date.accessioned2020-06-30T06:44:22Z
dc.date.available2020-06-30T06:44:22Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationKul, Ü., Sevimli, E., & Aksu, Z. (2018). A Comparison of Mathematics Questions in Turkish and Canadian School Textbooks in Terms of Synthesized Taxonomy. Online Submission, 7(3), 136-155.doi: 10.19128/turje.395162.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11494/2133
dc.description.abstractThe present study offers a comparative analysis of mathematics questions placed in Turkish and Canadian school textbooks in terms of cognitive process and knowledge dimension as well as the question types. In order to get therequired data, eight textbooks were analyzedrespectively. Document analysis was conducted to collect the data from these textbooks. In order to compare the differences and similarities between the questions found in these textbooks as well as their levels of cognitive learning, these questions were analyzedand classified according to the types of cognitive processes and knowledge dimensions they address. Mathematics questions existing in Turkish and Canadian textbooks showed a similar tendency in terms of cognitive learning domain. However, compared to the Turkish textbooks, it was found that the questions provided in the Canadian textbooks contained more constructed response questions that required higher-order cognitive abilities. It is recommended thatthe number of higher order thinking questions should be increased in accordance with international examinations.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkiye ve Kanada’da kullanımda olan ortaokul matematik ders kitaplarındaki soruları bilişsel öğrenme düzeylerine ve soru türlerine göre inceleyip karşılaştırmaktır. Bu bağlamda Türkiye’de kullanımda olan ortaokul matematik ders kitapları ile Kanada’da kullanımda olan “Math Makes Sense” adlı ders kitapları içerik analizine tabi tutularak karşılaştırılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak veriler toplanıp doküman analizi yapılmıştır. Her iki ülke ders kitaplarında yer alan matematik soruları, Sentezlenmiş Bloom Taksonomisi üzerinden bilişsel süreç ve bilgi boyutlarına göre kodlanmış ve soruların bilişsel öğrenme düzeylerine göre benzerlik ve farklılıkları karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Türkiye ve Kanada ders kitaplarında yer alan soruların bilişsel süreç ve bilgi boyutu açısından benzer özellikler gösterdiği tespit edilmiştir. Ancak Kanada ders kitabında bilişsel beceri gerektiren açık uçlu soru türlerine daha çok yer verildiği belirlenmiştir. Ders kitaplarının içeriği oluşturulurken uluslararası sınavlarla uyumlu üst bilişsel beceri gerektiren sorulara daha fazla yer verilmesi önerilmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherMehmet Tekereken_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.subjectMathematics textbooken_US
dc.subjectComparative educationen_US
dc.subjectSynthesized taxonomyen_US
dc.subjectMatematik ders kitabıen_US
dc.subjectKarşılaştırmalı eğitimen_US
dc.subjectSentezlenmiş taksonomien_US
dc.titleA comparison of mathematics questions in Turkish and Canadian school textbooks in terms of synthesized taxonomyen_US
dc.title.alternativeTürkiye ve Kanada matematik ders kitaplarındaki soruların sentezlenmiş taksonomiye göre incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Journal of Educationen_US
dc.departmentAÇÜ, Eğitim Fakültesien_US
dc.authorid0000-0002-3651-4519en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage136en_US
dc.identifier.endpage155en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.19128/turje.395162en_US
dc.contributor.institutionauthorKul, Ümiten_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess