Zaman Yönetimi ve Akademik Başarı İlişkisi: Artvin Çoruh Üniversitesi, Hopa İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde Bir Uygulama
Künye
Doğan, Ö . (2018). Zaman Yönetimi ve Akademik Başarı İlişkisi: Artvin Çoruh Üniversitesi, Hopa İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde Bir Uygulama- . Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi , 4 (1) , 149-174 . DOI: 10.22466/acusbd.356843Özet
Bu çalışmada öncelikle zaman kavramı ve onunla ilişkili diğer kavramlar ele alınmış,
zamanın etkin kullanımının başarıyı arttıracağından hareketle, öğrencilerin zaman
yönetimi ve akademik başarıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmanın temel
amacı zaman yönetimi ve onun alt faktörleri ile öğrencilerin akademik başarıları
arasındaki ilişkinin olup olmadığını belirlemektir. Bunun için Artvin Çoruh
Üniversitesi, Hopa İİBF'de eğitim gören 275 öğrenciden oluşan bir örneklem üzerinde
çalışma yürütülmüştür. Araştırma sonucunda, zaman yönetimi ve onun alt
faktörlerinin, düşük bir düzeyde de olsa, akademik başarı ile ilişkili oldukları ve aynı
zamanda akademik başarıyı etkiledikleri bulgusuna ulaşılmıştır. In this study, firstly the concept of time and other concepts related to it were discussed.
Because of the act of efficient use of time that increase the success, relationship
between the academic success and the time management of the students were
examined. The main purpose of the study is to determine relationship between time
management (and sub-dimensions of it) and academic success of the students. For
this, a research conducted on a sample which consist of the students (275) who study
at Hopa Faculty of Business Administration and Economics in Artvin Coruh
University. At the end of this study, also it was low level, time management and subdimensions of it relate to the academic success, and also the finding that time
management and sub-dimensions of it effect the academic success were reached.