Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorShoush, Mahmoud
dc.date.accessioned2020-09-30T08:11:48Z
dc.date.available2020-09-30T08:11:48Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationShoush, M. (2018). تَدْرِيسُ مَهَارَةِ اَلتَّعْبِير لِغَيْرِ النَّاطِقِينَ بِالْعَرَبِيَّةِ (نَظَرِيًّا وَعَمَلِيًّا بَيْنَ الْوَاقِعِ وَالْمَأْمُولِ Akademik-Us 2 (1), 155-170 .en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11494/2255
dc.description.abstractُص اَلْ يَهْد ف هذا بَ ْحث ال ى ْ لَ إ ي ِف ِ ِ ِ َم التَّ هَا َر ِة ْعر ب ير، ِ ْعب لتَّ َهَ ِّم ا يَّتِهَا َ َو ، أ َدافِهَا َهْ َوأ ِ َو رق تَ ْو ِضيح فَ ال بَيْ َن ْ ير ِ ْعب لتَّ ا َشاء، َ نْ َو ه َكَذلِ َك َواَ ْْلِ َع ِه ََلقَت ِ َغيْر َم ب ِم ْن هَا َرا ِت ِ ْ ل ِة َ ا قَ ِ ال َّساب ه اِِل - ْستِ َم ل تَ ْرتِيبًا ) ا ع َ م َحا َدثَة ال - ْ َءة قِ َرا ْ ل النَّ – ال َّص ْر ف (، ا - ْح و َ ِ ْعر َو يف ِعه التَّ َوا نْ َ أ ِ ب ِ َمنَا ِهج ْ َو َ َع ِة ال متَّب ِم ال فِي ْ تَ ْعلِي َمهَا َر ِة ر ي ِ ْعب لتَّ ا ا َ ل َّس ََل ِس َغ ل َحالِي في الِ ِب ً ِة َ َع ا ْعلِي ِميَّ ِر التَّ َما ِذج ْك َم َو نَ تَ ْحلِيل ِذ لِبَ ، َّم ْع ِضهَا ث َع ْرض ِة يقَ ِ ِة النَّ ) ا مو َذ ِج الطَّر يَّ قً َوف َ ِة ْ لِ بَا ِح ِث ر ْؤي ِس ال ( ُفي ْ ي ِ ال ، َرائِق َم تَ ْدر هذه هَا َر ِة َوطَ يس ِ تَ ْدر ير ِ ْعب لتَّ ا ِّي َ ِ َو ِ ي َكَذ ال لِ َك َّشفَو ِكتَاب ْ ل ا ، َّم َ مو َذج يقِ ي ث َع ْرض نَ ِ ْطب ر لِ َد ْر ِس تَ ي ِ تَ ْعب ا قً َوفْ ِ ِط لِل َّض ، تَهَى َواب بَ ْح ث َوانْ ال ى ْ لَ ِم ْن َم إ ْج مو َع ة ِ النَّتَائِج ْو ِصيَا ِت ِ ِم هَ ِّمهَا ْن َوالتَّ َ أ :ُ َض رو َرة َع َعا م ِل َمهَا َرة ر َم ِ التَّ ي ِ ْعب لتَّ ِم اَ ْخ َدا ا ْستِ ِ َو ب ا ِع ِدهَا ِطهَا ِ قَ َو َض َواب َو ، تَ ْحلِي ًَل َش ْر ًحا يبًا ِ َوتَ ْدر ِم ِسي َمهَا َراتِهَا ِة َوتَقْ ِصيلِيَّ التَّفْ و ضوح ِ ي َن َو فِي َذ ْك ب رهَا ِ ِس َعنَاو ِة. ال ُّد رو ال َّرئِيen_US
dc.description.abstractBu makale, anlatım becerisini, onun önemini, hedeflerini ve anlatım ile cümle kurma arasındaki farkı ortaya koymayı amaçlamaktadır. Aynı şekilde anlatımla diğer beceriler (Dinleme, Konuşma, Okuma, Nahv, Sarf), anlatım çeşitleri ve anlatım becerisi zikredilerek çeşitli eserlerde takip edilen anlatım becerilerine yönelik takip edilen metotlarının -onların tahlil ve örneklendirilmesi yapılarakanaliz edilmesine çalışılmıştır. Daha sonra (yazara göre) hem yazılı hem de sözlü anlatım becerisi eğitimi için yeni metotlar sunulmuş, kurallarına göre anlatım dersi örneklendirilmiştir. Çalışma, sonuç ve tavsiyeler kısmında en önemlisi anlatım becerisinin kendine has kurallarıyla birlikte analitik, eğitici bir şekilde olmasının gerekliliğine ve detaylı başlıklar altında zikredilmesine işare edilerek sonlandırılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis research aims to define the skill of expression, and its importance and goals and explain the difference between expression and construction. As well the relation of expression with other previous skill. In the order (listening – conversation – reading – grammar) and define expression types and current models in learning the skill of expression in most educational series with telling models and analyses some of them then present the perfect model according to Searcher's vision to learn skills expression, and learn methods of oral and written expression. Then present then introducing a practical model for an expression lesson according to expression controls. The research concluded asset of results and recommendations. The most important is the need to deal with skills of expression by using its rules and controls Explanation and analysis and Training and split skills clearly and mentioned them in the titles of main lessonsen_US
dc.language.isoaraen_US
dc.publisherArtvin Çoruh Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/*
dc.subjectAnlatımen_US
dc.subjectArapça Konuşmayanlaren_US
dc.subjectDil Becerisien_US
dc.subjectExpressionen_US
dc.subjectNon-Arabic speakersen_US
dc.subjectLanguage skillsen_US
dc.titleتَدْرِيسُ مَهَارَةِ اَلتَّعْبِير لِغَيْرِ النَّاطِقِينَ بِالْعَرَبِيَّةِ (نَظَرِيًّا وَعَمَلِيًّا بَيْنَ الْوَاقِعِ وَالْمَأْمُولِ)en_US
dc.title.alternativeThe teaching the skill of expression for non-arabic speaking (theoretically&practically between reality and expected)en_US
dc.title.alternativeArapça konuşmayanlar için anlatım becerilerine yönelik eğitim (teori ve pratikte güncel ve ideal olan)
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik-Us İlahiyat Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentAÇÜ, Rektörlüken_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage155en_US
dc.identifier.endpage170en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess