dc.contributor.author | Shoush, Mahmoud | |
dc.date.accessioned | 2020-09-30T08:11:48Z | |
dc.date.available | 2020-09-30T08:11:48Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.citation | Shoush, M. (2018). تَدْرِيسُ مَهَارَةِ اَلتَّعْبِير لِغَيْرِ النَّاطِقِينَ بِالْعَرَبِيَّةِ (نَظَرِيًّا وَعَمَلِيًّا بَيْنَ الْوَاقِعِ وَالْمَأْمُولِ Akademik-Us 2 (1), 155-170 . | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11494/2255 | |
dc.description.abstract | ُص
اَلْ
يَهْد ف هذا بَ ْحث
ال ى ْ
لَ
إ ي ِف ِ
ِ
ِ َم التَّ هَا َر ِة ْعر
ب ير،
ِ
ْعب
لتَّ
َهَ ِّم ا يَّتِهَا َ
َو ، أ
َدافِهَا
َهْ
َوأ
ِ
َو رق تَ ْو ِضيح
فَ
ال بَيْ َن ْ
ير
ِ
ْعب
لتَّ
ا َشاء، َ
نْ
َو ه َكَذلِ َك َواَ ْْلِ
َع ِه ََلقَت
ِ
َغيْر
َم ب ِم ْن هَا َرا ِت ِ
ْ
ل
ِة َ
ا قَ
ِ
ال َّساب ه
اِِل - ْستِ َم ل تَ ْرتِيبًا ) ا ع َ
م َحا َدثَة
ال - ْ
َءة
قِ َرا
ْ
ل
النَّ – ال َّص ْر ف (، ا - ْح و َ
ِ
ْعر
َو يف ِعه التَّ
َوا
نْ
َ
أ
ِ
ب
ِ
َمنَا ِهج
ْ
َو َ َع ِة ال
متَّب
ِم ال فِي ْ
تَ ْعلِي
َمهَا َر ِة ر
ي
ِ
ْعب
لتَّ
ا ا َ
ل َّس ََل ِس َغ ل َحالِي في الِ ِب ً
ِة َ
َع ا ْعلِي ِميَّ
ِر التَّ
َما ِذج ْك َم
َو نَ تَ ْحلِيل ِذ
لِبَ ، َّم ْع ِضهَا
ث
َع ْرض ِة
يقَ
ِ
ِة
النَّ ) ا مو َذ ِج الطَّر يَّ
قً
َوف َ ِة ْ
لِ بَا ِح ِث ر ْؤي
ِس ال ( ُفي ْ
ي
ِ
ال ، َرائِق َم تَ ْدر هذه هَا َر ِة
َوطَ
يس
ِ
تَ ْدر ير
ِ
ْعب
لتَّ
ا ِّي َ
ِ
َو ِ ي َكَذ ال لِ َك َّشفَو
ِكتَاب
ْ
ل
ا ، َّم َ
مو َذج يقِ ي
ث َع ْرض نَ
ِ
ْطب
ر لِ َد ْر ِس تَ
ي
ِ
تَ ْعب ا
قً
َوفْ
ِ ِط
لِل َّض ، تَهَى َواب
بَ ْح ث َوانْ
ال ى ْ
لَ
ِم ْن َم إ ْج مو َع ة ِ
النَّتَائِج ْو ِصيَا ِت ِ
ِم هَ ِّمهَا ْن َوالتَّ
َ
أ :ُ
َض رو َرة
َع َعا م ِل
َمهَا َرة ر َم ِ التَّ
ي
ِ
ْعب
لتَّ
ِم اَ
ْخ َدا
ا ْستِ
ِ
َو ب ا ِع ِدهَا
ِطهَا
ِ قَ
َو َض َواب
َو ، تَ ْحلِي ًَل َش ْر ًحا
يبًا
ِ
َوتَ ْدر
ِم
ِسي
َمهَا َراتِهَا ِة َوتَقْ
ِصيلِيَّ
التَّفْ
و ضوح
ِ
ي َن َو فِي َذ ْك ب رهَا
ِ
ِس َعنَاو
ِة.
ال ُّد رو ال َّرئِي | en_US |
dc.description.abstract | Bu makale, anlatım becerisini, onun önemini, hedeflerini ve anlatım ile cümle
kurma arasındaki farkı ortaya koymayı amaçlamaktadır. Aynı şekilde anlatımla
diğer beceriler (Dinleme, Konuşma, Okuma, Nahv, Sarf), anlatım çeşitleri ve
anlatım becerisi zikredilerek çeşitli eserlerde takip edilen anlatım becerilerine
yönelik takip edilen metotlarının -onların tahlil ve örneklendirilmesi yapılarakanaliz edilmesine çalışılmıştır. Daha sonra (yazara göre) hem yazılı hem de
sözlü anlatım becerisi eğitimi için yeni metotlar sunulmuş, kurallarına göre
anlatım dersi örneklendirilmiştir. Çalışma, sonuç ve tavsiyeler kısmında en
önemlisi anlatım becerisinin kendine has kurallarıyla birlikte analitik, eğitici bir
şekilde olmasının gerekliliğine ve detaylı başlıklar altında zikredilmesine işare
edilerek sonlandırılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | This research aims to define the skill of expression, and its importance and goals
and explain the difference between expression and construction. As well the
relation of expression with other previous skill. In the order (listening –
conversation – reading – grammar) and define expression types and current
models in learning the skill of expression in most educational series with telling
models and analyses some of them then present the perfect model according to
Searcher's vision to learn skills expression, and learn methods of oral and
written expression. Then present then introducing a practical model for an
expression lesson according to expression controls.
The research concluded asset of results and recommendations. The most
important is the need to deal with skills of expression by using its rules and
controls Explanation and analysis and Training and split skills clearly and
mentioned them in the titles of main lessons | en_US |
dc.language.iso | ara | en_US |
dc.publisher | Artvin Çoruh Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/ | * |
dc.subject | Anlatım | en_US |
dc.subject | Arapça Konuşmayanlar | en_US |
dc.subject | Dil Becerisi | en_US |
dc.subject | Expression | en_US |
dc.subject | Non-Arabic speakers | en_US |
dc.subject | Language skills | en_US |
dc.title | تَدْرِيسُ مَهَارَةِ اَلتَّعْبِير لِغَيْرِ النَّاطِقِينَ بِالْعَرَبِيَّةِ (نَظَرِيًّا وَعَمَلِيًّا بَيْنَ الْوَاقِعِ وَالْمَأْمُولِ) | en_US |
dc.title.alternative | The teaching the skill of expression for non-arabic speaking (theoretically&practically between reality and expected) | en_US |
dc.title.alternative | Arapça konuşmayanlar için anlatım becerilerine yönelik eğitim (teori ve pratikte güncel ve ideal olan) | |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Akademik-Us İlahiyat Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.department | AÇÜ, Rektörlük | en_US |
dc.identifier.volume | 2 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 155 | en_US |
dc.identifier.endpage | 170 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |