Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKolomuç, Ali
dc.contributor.authorÇalık, Muammer
dc.date.accessioned2020-11-23T06:36:25Z
dc.date.available2020-11-23T06:36:25Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationKolomuç, A., & Çalık, M. (2019). A comparison of academic staff's scientific habits of mind regarding socioscientific issues. Journal of Higher Education/Yüksekögretim Dergisi, 9(1), 67-74.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11494/2483
dc.description.abstractBu çalışma, sosyal bilimler ve fen bilimleri alanlarındaki öğretim elemanlarının sosyobilimsel konulara yönelik bilimsel düşünme alışkanlıklarını karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya 6 farklı üniversiteden kolay ulaşılabilir uygun örnekleme yöntemiyle ulaşılan 310 öğretim elemanı katılmıştır. Alan taraması yönteminin kullanıldığı bu çalışmanın verileri Çalık ve Coll (2012) tarafından geliştirilen, geçerliği ve güvenirliği sağlanmış olan ve Türkçe’ye uyarlanması yapılmış olan 32 maddelik Bilimsel Düşünme Alışkanlıkları Ölçeği ile toplanmıştır. Bağımsız gruplar t testi bulgularına göre, fen bilimleri ve sosyal bilimler alanlarındaki öğretim elemanlarının ‘şüphecilik, mantıksallık ve nesnellik’ alt faktörlerinde gruplar arasında istatistiksel olarak sosyal bilimler öğretim elemanlar› lehine farklılık bulunmuştur. Çalışmanın sonucunda, sosyobilimsel konularla ilgili farklı bakış açılarının ve bilimsel düşünme alışkanlıklarının geliştirilmesi için fen bilimleri ve sosyal bilimler alanlarındaki disiplinler arası çalışmaların yapılması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to compare academic staff’s (from sciences and social sciences) scientific habits of mind regarding socio-scientific issues. The sample consisted of 310 academic staff from six universities using convenient sampling method. The data were collected with the 32-itemScientific Habits of Mind Scale developed by Çal›k and Coll (2012) who ensured its validity and reliability for sciences and social sciences. The results of the independent samples t-test showed significant differences in ‘skepticism, rationality, and objectivity’ sub-factors in favor of the academic staff in social sciences. In light of the results, the current study recommends that interdisciplinary studies bridging sciences and social sciences should be carried out to develop various socioscientific viewpoints and scientific habits of mind.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDeomed Publen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilimsel düşünme alışkanlıklarıen_US
dc.subjectFen bilimlerien_US
dc.subjectÖğretim elemanlarıen_US
dc.subjectSosyal bilimleren_US
dc.subjectSosyobilimsel konularen_US
dc.subjectAcademic staffen_US
dc.subjectSciencesen_US
dc.subjectScientific habits of minden_US
dc.subjectSocial sciencesen_US
dc.subjectSocioscientific issuesen_US
dc.titleA comparison of academic staff's scientific habits of mind regarding socioscientific issuesen_US
dc.title.alternativeÖğretim elemanlarının sosyobilimsel konulara yönelik bilimsel düşünme alışkanlıklarının karşılaştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Higher Education/Yüksekögretim Dergisien_US
dc.departmentAÇÜ, Eğitim Fakültesien_US
dc.authorid0000-0002-1059-5752en_US
dc.authorid0000-0001-8323-8783en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage67en_US
dc.identifier.endpage74en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.2399/yod.18.039en_US
dc.contributor.institutionauthorKolomuç, Alien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster