dc.contributor.author | Kolomuç, Ali | |
dc.contributor.author | Çalık, Muammer | |
dc.date.accessioned | 2020-11-23T06:36:25Z | |
dc.date.available | 2020-11-23T06:36:25Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.identifier.citation | Kolomuç, A., & Çalık, M. (2019). A comparison of academic staff's scientific habits of mind regarding socioscientific issues. Journal of Higher Education/Yüksekögretim Dergisi, 9(1), 67-74. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11494/2483 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, sosyal bilimler ve fen bilimleri alanlarındaki öğretim elemanlarının sosyobilimsel konulara yönelik bilimsel düşünme alışkanlıklarını karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya 6 farklı üniversiteden kolay ulaşılabilir uygun örnekleme yöntemiyle ulaşılan 310 öğretim elemanı katılmıştır. Alan taraması yönteminin kullanıldığı bu çalışmanın verileri Çalık ve Coll (2012) tarafından geliştirilen, geçerliği ve güvenirliği sağlanmış olan ve Türkçe’ye uyarlanması yapılmış olan 32 maddelik Bilimsel Düşünme Alışkanlıkları Ölçeği ile toplanmıştır. Bağımsız gruplar t testi bulgularına göre, fen bilimleri ve sosyal bilimler alanlarındaki öğretim elemanlarının ‘şüphecilik, mantıksallık ve nesnellik’ alt faktörlerinde gruplar arasında istatistiksel olarak sosyal bilimler öğretim elemanlar› lehine farklılık bulunmuştur. Çalışmanın sonucunda, sosyobilimsel konularla ilgili farklı bakış açılarının ve bilimsel düşünme alışkanlıklarının geliştirilmesi için fen bilimleri ve sosyal bilimler alanlarındaki disiplinler arası çalışmaların yapılması önerilmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study was to compare academic staff’s (from sciences and
social sciences) scientific habits of mind regarding socio-scientific issues.
The sample consisted of 310 academic staff from six universities using
convenient sampling method. The data were collected with the 32-itemScientific Habits of Mind Scale developed by Çal›k and Coll (2012) who
ensured its validity and reliability for sciences and social sciences. The
results of the independent samples t-test showed significant differences in
‘skepticism, rationality, and objectivity’ sub-factors in favor of the academic staff in social sciences. In light of the results, the current study recommends that interdisciplinary studies bridging sciences and social sciences should be carried out to develop various socioscientific viewpoints
and scientific habits of mind. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Deomed Publ | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilimsel düşünme alışkanlıkları | en_US |
dc.subject | Fen bilimleri | en_US |
dc.subject | Öğretim elemanları | en_US |
dc.subject | Sosyal bilimler | en_US |
dc.subject | Sosyobilimsel konular | en_US |
dc.subject | Academic staff | en_US |
dc.subject | Sciences | en_US |
dc.subject | Scientific habits of mind | en_US |
dc.subject | Social sciences | en_US |
dc.subject | Socioscientific issues | en_US |
dc.title | A comparison of academic staff's scientific habits of mind regarding socioscientific issues | en_US |
dc.title.alternative | Öğretim elemanlarının sosyobilimsel konulara yönelik bilimsel düşünme alışkanlıklarının karşılaştırılması | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Journal of Higher Education/Yüksekögretim Dergisi | en_US |
dc.department | AÇÜ, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-1059-5752 | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-8323-8783 | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 67 | en_US |
dc.identifier.endpage | 74 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.doi | 10.2399/yod.18.039 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Kolomuç, Ali | en_US |