Kuantum öğrenme modeline göre tasarlanmış İngilizce öğretim programı: Örnek bir uygulama
Citation
Altın, M , Saracaloğlu, A . (2018). Kuantum öğrenme modeline göre tasarlanmış İngilizce öğretim programı: Örnek bir uygulama . Studies in Educational Research and Development , 2 (1) , 71-92 . Retrieved from http://serd.artvin.edu.tr/tr/pub/issue/38027/399917Abstract
Ülkemizde yabancı dil öğrenimine önem verilmekte, etkili bir öğrenim için büyük bir
emek harcanmaktadır (dynEd, Fatih projesi, dil laboratuvarları); ancak yabancı dil
olarak İngilizce öğreniminde kazanımlara ulaşmak için çaba sarfedilmektedir. İngilizce
öğrenimi ile ilgili birçok çalışma yapılmakta ve sınıfta uygulanabilecek birçok model,
yöntem ve teknik önerilmektedir (suggestopedia, TPR, iletişimsel dil öğretimi vs.). Bu
modellerden biri de kuantum öğrenme modelidir. Bu çalışmada kuantum öğrenme
modelinin açıklanması ve modele göre tasarlanmış İngilizce öğretim programının
uygulanıp uygulama önerilerinin verilmesi amaçlanmaktadır. Öğretim programının
kazanımlarına uygun biçimde 7. sınıf İngilizce dersine yönelik 12 ders saatlik bir
program geliştirilmiştir. Kuantum öğrenme modeline uygun olarak geliştirilen program
iki program geliştirme uzmanının görüşüne sunulmuştur. Alınan dönütler ile revize
edilen program orta sosyo-ekonomik düzeydeki bir ortaokulun 7. sınıfında 12 ders saati
süresince uygulanmıştır. Uygulama esnasında öğrencilerin genel anlamda eğlendikleri ve
etkinliklere katılmaya istek gösterdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanı sıra, öğrenci-öğrenci ve öğrenci-öğretmen etkileşimleri olumlu olmuştur.