dc.contributor.author | Özdemir, Ertuğrul | |
dc.date.accessioned | 2021-02-08T11:36:05Z | |
dc.date.available | 2021-02-08T11:36:05Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.identifier.citation | Özdemi̇r, E . (2019). Sanal Deneylerin Modern Fizik Dersinde Öğrenme Etkinliği Olarak Kullanımı: Katot Işın Tüpü Sanal Deneyi Örneği . Studies in Educational Research and Development , 3 (2) , 43-61 . Retrieved from http://serd.artvin.edu.tr/tr/pub/issue/51443/570291 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11494/2608 | |
dc.description.abstract | Fizik öğretme/öğrenme sürecinde faydalanılabilecek çok sayıda etkileşimli simülasyon
uygulaması internet ortamında sunulmaktadır, fakat bu simülasyonların çoğunun
deneyler ile fizik kuramları arasındaki bağı gösteremeyen etkileşimli grafik
uygulamaları olduğu bilinmektedir. Öte yandan sanal deneylerin, fizik kuramlarının
deneysel veriye dayalı olarak öğrenilmesine anlamlı katkı sağlayabileceği
düşünülmektedir. Çünkü bilgisayar ekranında laboratuvardaki gerçek düzeneğin
benzeri olan sanal bir deney düzeneği üzerinde değişken manipülasyonu yapmaya
olanak tanıyan sanal deneylerin fizik kuramlarıyla deneyler arasındaki ilişkiyi başarıyla
gösterebileceği öngörülmektedir. Bu çalışma, elektronun keşfi ve modern fizik
kuramlarından Thomson Atom Modelinin deneysel bulgulara ve sorgulamaya dayalı
olarak öğretiminde kullanılabilecek bir sanal deney geliştirmeyi ve öğrencilerin bu sanal
deneye verecekleri tepkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, araştırma
kapsamında katot ışın tüpü sanal deneyi geliştirilip modern fizik dersi alan bir grup
üniversite öğrencisine uygulanmış ve bir dizi açık uçlu soru ile toplanan veriler nitel
içerik analizi ile çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara dayalı olarak, bu araştırma
kapsamında geliştirilen katot ışın tüpü sanal deneyinin, öğrencilerin, elektrik iletimi
esnasında pozitif ve negatif yüklerin davranışlarını ve Thomson atom modelini
kavramalarına katkı sağladığı sonucuna ulaşılmış ve ayrıca öğrencilerin sanal deneyin
karmaşık ve soyut buldukları modern fizik konularını sadeleştirip somutlaştırarak
anlaşılır hale getirdiğini düşündükleri anlaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Artvin Çoruh Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/ | * |
dc.subject | Sanal deney | en_US |
dc.subject | Sanal laboratuvar | en_US |
dc.subject | E-öğrenme | en_US |
dc.subject | Modern fizik | en_US |
dc.subject | Fizik eğitimi | en_US |
dc.subject | Katot ışın tüpü | en_US |
dc.title | Sanal deneylerin modern fizik dersinde öğrenme etkinliği olarak kullanımı: Katot ışın tüpü sanal deneyi örneği | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Studies in Educational Research and Development | en_US |
dc.department | AÇÜ, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-6057-5944 | en_US |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 43 | en_US |
dc.identifier.endpage | 61 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Özdemir, Ertuğrul | en_US |