Algo-heuristik öğretim kuramıyla gerçekleştirilen örnek bir uygulama ve uygulamanın başarı düzeyine etkisi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/Tarih
2019Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Altın, M . (2019). Algo-heuristik öğretim kuramıyla gerçekleştirilen örnek bir uygulama ve uygulamanın başarı düzeyine etkisi . Studies in Educational Research and Development , 3 (2) , 23-42 . Retrieved from http://serd.artvin.edu.tr/tr/pub/issue/51443/634701Özet
Bu çalışmada amaç, altı düşünme şapkası ve altı ayakkabı uygulaması tenikleri başarı
testi sonuçları arasında sadece sunuş yolu stratejisiyle öğretim alan grubun ortalaması
ile algo-heuristik öğretim kuramı dahilinde öğretim alan grubun ortalaması arasında
anlamlı farklılık olup olmadığını ortaya çıkarmaktır. Araştırma, yarı-deneysel bir
modelde desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu olarak Rehberlik ve Psikolojik
Danışmanlık Anabilim Dalı’nda 2015-2016 öğretim yılında öğrenim görmekte olan 2.
sınıf öğrencisi 87 katılımcı seçilmiştir. Veriler, altı düşünme şapkası ve altı ayakkabı
uygulama tekniklerinin kontrol grubuna sadece sunuş yoluyla öğretim stratejisiyle,
deney grubuna ise sunuş yoluyla öğretim stratejisiyle öğretime ek olarak algo-heuristik
öğrenme kuramıyla gerçekleştirilen öğretimden sonra uygulanan başarı testi ile
toplanmıştır. Uygulama sonrasında elde edilen veriler, bağımsız örneklem t-testi ile
analiz edilmiştir. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara dayalı olarak algo-heuristik
öğretim kuramının altı düşünme şapkası ve altı ayakkabı uygulamasının öğretimi
üzerinde anlamlı derecede etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Kaynak
Studies in Educational Research and DevelopmentCilt
3Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11494/2610Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: