Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUlu Kalın, Özlem
dc.date.accessioned2021-02-10T08:19:35Z
dc.date.available2021-02-10T08:19:35Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationUlu Kalın, Ö . (2020). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarında mükemmeliyetçilik . Studies in Educational Research and Development , 4 (1) , 1-25 . Retrieved from http://serd.artvin.edu.tr/tr/pub/issue/55559/713541en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11494/2612
dc.description.abstractBu çalışmada amaç sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sınıf, cinsiyet ve lise türü değişkenlerine göre akademik mükemmeliyetçilik seviyelerini tespit etmektir. Bu amaca ulaşmak için 2017-2018 akademik yılında bir devlet üniversitesinde Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği lisans programında okuyan 1, 2, 3 ve 4. sınıf öğrencileri çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Çalışma grubunu oluşturan toplam 129 sosyal bilgiler öğretmen adayından veri toplamak için Akademik Mükemmeliyetçilik Ölçeği ve Demografik Bilgi Formu kullanılmıştır. Ölçek sonucu elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının akademik mükemmeliyetçilik düzeylerinin orta seviyede olduğu saptanmıştır. Çalışmadan elde edilen bir diğer sonuç, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının akademik mükemmeliyetçilik düzeylerinde cinsiyet ve lise türü değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık olmamasıdır. Çalışma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 1. ve 4. sınıf öğrencileri arasında ve 1. ve 3. sınıf öğrencileri arasında üst sınıflar lehine akademik mükemmeliyetçilik düzeylerinde anlamlı bir farklılık varken; 2. sınıf öğrencilerinin herhangi bir sınıf düzeyi ile akademik mükemmeliyetçilik düzeyi arasında anlamlı bir farklılık bulunmadığı saptanmıştır. Akademik mükemmeliyetçilik düzeyi ile akademik başarının arasında anlamlı bir ilişki olması, etkin insan yetiştirmeyi amaçlayan sosyal bilgiler öğretmen adaylarının başarıya ulaşabilmeleri için kendi akademik mükemmeliyetçilik düzeylerini yükseltebilmesi ve akademik mükemmeliyetçilik düzeyi yüksek bireyler yetiştirmeye gayret etmesi önerilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherArtvin Çoruh Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/*
dc.subjectSosyal bilgileren_US
dc.subjectÖğretmen adayıen_US
dc.subjectMükemmeliyetçiliken_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmen adaylarında mükemmeliyetçiliken_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalStudies in Educational Research and Developmenten_US
dc.departmentAÇÜ, Eğitim Fakültesien_US
dc.authorid0000-0001-9317-5261en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage25en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorUlu Kalın, Özlemen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess