dc.contributor.author | Ulu Kalın, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2021-02-10T08:19:35Z | |
dc.date.available | 2021-02-10T08:19:35Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.citation | Ulu Kalın, Ö . (2020). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarında mükemmeliyetçilik . Studies in Educational Research and Development , 4 (1) , 1-25 . Retrieved from http://serd.artvin.edu.tr/tr/pub/issue/55559/713541 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11494/2612 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada amaç sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sınıf, cinsiyet ve lise türü
değişkenlerine göre akademik mükemmeliyetçilik seviyelerini tespit etmektir. Bu amaca
ulaşmak için 2017-2018 akademik yılında bir devlet üniversitesinde Eğitim Fakültesi
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği lisans programında okuyan 1, 2, 3 ve 4. sınıf öğrencileri
çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Çalışma grubunu oluşturan toplam 129 sosyal
bilgiler öğretmen adayından veri toplamak için Akademik Mükemmeliyetçilik Ölçeği ve
Demografik Bilgi Formu kullanılmıştır. Ölçek sonucu elde edilen veriler SPSS paket
programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen
adaylarının akademik mükemmeliyetçilik düzeylerinin orta seviyede olduğu
saptanmıştır. Çalışmadan elde edilen bir diğer sonuç, sosyal bilgiler öğretmen
adaylarının akademik mükemmeliyetçilik düzeylerinde cinsiyet ve lise türü
değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık olmamasıdır. Çalışma sonucunda sosyal bilgiler
öğretmen adaylarının 1. ve 4. sınıf öğrencileri arasında ve 1. ve 3. sınıf öğrencileri
arasında üst sınıflar lehine akademik mükemmeliyetçilik düzeylerinde anlamlı bir
farklılık varken; 2. sınıf öğrencilerinin herhangi bir sınıf düzeyi ile akademik
mükemmeliyetçilik düzeyi arasında anlamlı bir farklılık bulunmadığı saptanmıştır.
Akademik mükemmeliyetçilik düzeyi ile akademik başarının arasında anlamlı bir ilişki
olması, etkin insan yetiştirmeyi amaçlayan sosyal bilgiler öğretmen adaylarının başarıya
ulaşabilmeleri için kendi akademik mükemmeliyetçilik düzeylerini yükseltebilmesi ve
akademik mükemmeliyetçilik düzeyi yüksek bireyler yetiştirmeye gayret etmesi önerilir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Artvin Çoruh Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/ | * |
dc.subject | Sosyal bilgiler | en_US |
dc.subject | Öğretmen adayı | en_US |
dc.subject | Mükemmeliyetçilik | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmen adaylarında mükemmeliyetçilik | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Studies in Educational Research and Development | en_US |
dc.department | AÇÜ, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-9317-5261 | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 25 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Ulu Kalın, Özlem | en_US |