Isparta korunan doğal alanlarında doğa eğitimi projesi -I: katılımcıların algı ve beklentileri
Künye
Oğurlu, İ., Alkan, H. Gündoğdu, E. (2010). Isparta korunan doğal alanlarında doğa eğitimi projesi -I: katılımcıların algı ve beklentileri. III. Ulusal Karadeniz Ormancılık Kongresi, Artvin, Türkiye, 20-22 Mayıs 2010, Cilt: 1, 144-152.Özet
Doğal alanların çeşitli yasal statülerle koruma altına alınması ve koruma/geliştirme sorumluluğunun
tek başına bir kurum/kuruluşun uhdesine verilmesi bu kaynakları insan kaynaklı olumsuz etkilerden korumaya
yetmemektedir. Zira, bunlar yapılırken bir yandan da kamuoyunun bilinçlendirilmesi, olumlu algılara sahip
paydaş sayısının arttırılması ve onlarda doğa korumaya yönelik istendik davranışlar oluşturulması
gerekmektedir. Bu noktada, doğa eğitimi yönündeki etkinliklerin son yılların popüler çalışmaları olarak dikkat
çektiği görülmektedir. Bu etkinliklerde edinilen bilgi ve kazanımların toplumla paylaşılması ve yaygın etkisinin
arttırılması müstakbel projelerin başarısını arttıracaktır. İşbu bildiri ile Isparta Doğal Korunan Alanlarında Doğa
Eğitimi–I adlı TÜBİTAK projesinin (http://ide.sdu.edu.tr) konuyla ilgili yönleri ve sonuçları tanıtılmış ve
katılımcıların proje ve doğa eğitimi konularındaki algı ve beklentileri paylaşıma açılmıştır The protection of natural resources by various legal statuses is not sufficient to protect them from all
negative human effects owing to the fact that only one government agencies can not afford this responsibility.
In addition, public awareness and positive perception of stakeholders must be increased by authority. In this
respect, nature training activities have an important role at succeeding the awareness and participating of
public. The share of actual knowledge regarding the nature training projects would also increase the success
of future projects. In this proceeding, a nature training project, with numbered 107B031 by supported
TUBITAK, IDE-I: Nature Training in Protected Natural Areas in Isparta (http://ide.sdu.edu.tr) has been
introduced by the aiming the participants’ perceptions and expectations.