Orman sırt ve yayla yollarının yapım tekniği ve bakım yönünden irdelenmesi (Çankırı örneği)
Künye
Menemencioğlu, K., Buğday, E. (2010). Orman sırt ve yayla yollarının yapım tekniği ve bakım yönünden irdelenmesi (Çankırı örneği), III. Ulusal Karadeniz Ormancılık Kongresi, Artvin, Türkiye, 20-22 Mayıs 2010, Cilt 2, 571-579Özet
Çankırı yöresinde bulunan sırt ve yayla yollarının yapım tekniği ve bakım yönünden irdelenmesi
amacıyla ele alınan bu çalışmada, birçok sırt ve yayla yolu belirli aralıklarla yağış öncesi ve sonrası bizzat
gezilmiştir. Yerinde yapılan gözlem ve incelemeler sonucu çalışmaya konu yollarda olumlu örneklerin yanı sıra,
yapım ve bakım tekniği yönünden olumsuz sayılabilecek örneklere de rastlanmıştır. Yanlış yol güzergah seçimi
sonucu tesis edilen sırt ve yayla yolunun yapım ve bakım çalışmaları sonrası gereğinden fazla kazı alanı
oluştuğu, bu durumun da boyuna eğimi olan yollarda yapay dere şekline dönüştüğü gözlemlenmiştir. Oysa
aynı alanlarda, uygun güzergah ve eğim seçimi ile doğal zeminden yararlanılması sonucu daha az maliyetle
çevreye duyarlı ve daha dayanıklı yol yapımı mümkün olabilecektir Lots of roads were toured periodically before and after the snow and rainfall in this study, to discuss
and investigate forest ridge and tableland roads with respect to construction technique and maintenance in
Çankırı. Negative and properly road samples were observed in study area with respect to construction
technique and maintenance as a result of road surveys and investigations. We observed that the redundant
excavation sites were occurred after ridge and tableland roads construction and maintenance, as a result of
inaccurate route election and longitudinal sloped roads were turned into artificial canal. In fact, constructing
fewer costed, environmentally – conscious and more durable roads would be possible at the same areas by
choosing properly route – slope and benefitting from natural ground