dc.contributor.author | Çelik, Sedef | |
dc.contributor.author | Kul, Ümit | |
dc.contributor.author | Çalık Uzun, Selcen | |
dc.date.accessioned | 2021-03-26T08:14:27Z | |
dc.date.available | 2021-03-26T08:14:27Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.citation | Çelik, S , Kul, Ü , Çalık Uzun, S . (2018). Ortaokul matematik dersi öğretim programındaki kazanımların yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 18 (2) , 775-795 . DOI: 10.17240/aibuefd.2018.18.37322-431437 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11494/2826 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, 2017 yılında güncellenmiş ortaokul matematik dersi öğretim programında yer alan
kazanımların yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre bilişsel ve bilgi düzeyine göre derinlemesine
incelemek amacıyla yapılmıştır. Verilerin analizi için doküman analizi yöntemi kullanılmıştır.
Ortaokul matematik öğretim programı kapsamında 215 kazanım üç araştırmacı tarafından
değerlendirilmiştir. Kazanımların değerlendirilme süreci, ortak görüşe varma, bireysel
değerlendirme, karşılaştırma olmak üzere üçlü döngü şeklinde devam etmiştir. Yenilenmiş Bloom
Taksonomisine göre yapılan analiz sonucunda; bilişsel süreç boyutu açısından kazanımların
anlama ve uygulama basamaklarında, bilgi boyutu açısından ise kavramsal ve işlemsel bilgi
basamaklarında ağırlıkta olduğu belirlenmiştir. Ayrıca kazanımlar sınıf seviyesi ve öğrenme
alanlarına göre değerlendirildiğinde, kazanımların bilişsel süreç boyutu açısından kısmen benzerlik
gösterdiği; bilgi boyutu açısından da farklılık gösterdiği sonucuna varılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed at evaluating and analysing students’ learning outcomes in Turkish
middle school mathematics curriculum according to knowledge and cognitive process dimension
of Bloom’s Renewed Taxonomy. In order to gather the required data, document analysis as a
qualitative method was used in this research. Therefore, 215 learning outcomes were analysed
individually by three researchers and were placed in the two-dimensional taxonomy. The results of
analysing outcomes from each researcher were compared to view the concurrency and then
differences between the researchers results argued to arrive at a consensus. The findings illustrated
that learning outcomes are mostly dominated by understand and apply steps in terms of cognitive
process dimension. They are also dominated by procedural and conceptual steps in terms of
knowledge dimension. In addition, when the learning outcomes in reference to grade level and
learning areas were considered, different results were found in terms of knowledge dimension. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Abant İzzet Baysal Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Matematik öğretim programı | en_US |
dc.subject | Yenilenmiş Bloom taksonomisi | en_US |
dc.subject | Kazanımlar | en_US |
dc.subject | Mathematics curriculum | en_US |
dc.subject | Bloom’s revised taxonomy | en_US |
dc.subject | Learning outcomes | en_US |
dc.title | Ortaokul matematik dersi öğretim programındaki kazanımların yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Using bloom’s revised taxonomy to analyse learning outcomes in mathematics curriculam | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.department | AÇÜ, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-9242-8009 | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-3651-4519 | en_US |
dc.identifier.volume | 18 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 775 | en_US |
dc.identifier.endpage | 795 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.doi | 10.17240/aibuefd.2018.18.37322-431437 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Çelik, Sedef | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Kul, Ümit | |
dc.contributor.institutionauthor | Çalık Uzun, Selcen | |