Gauging EFL learners’ responsiveness to the ıncorporation of literary materials into language courses
Künye
Zıdane, R. (2018). Gauging EFL Learners’ Responsiveness to the Incorporation of Literary Materials into Language Courses . Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi , 4 (2) , 103-121 . DOI: 10.22466/acusbd.409332Özet
Literatür İngilizce’yi yabancı dil olarak öğrenimin sürecinde farklı işlemleri yerine
getirmektedir. Bu nedenle, sıklıkla bir modül olarak öğrenilmektedir. Bundan başka,
dil ile ilgili mödüllerde bütünleşik bir dilsel kaynağı temsil edebilir. Ancak, bazı
öğrenciler tarafından takdir edilmeyebilir. Bu çalışmada öğrencilerin dil derslerinde
edebi metinlerin entegrasyonuna yönelik tutumlarını ve reaksiyonlarını incelenmiştir.
Araştırma aracı olarak bir anket ve sınıf içi gözlemi kullanılmıştır. İncelemenin
örneklemini İngiliz dili bölümünden 30 öğrenci oluşturmuştur. Toplanan veriler nicel
ve nitel olarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında, öğrencilerin dil
derslerinde edebi metinlerin kullanılmasına yönelik olumlu tutumları bulunmuştur. Literature performs various functions in the process of learning English as a foreign
language (EFL). Although it is studied as a subject-matter, it can represent a linguistic
resource that is integrated into the language related modules. However, it may not be
appreciated by all EFL students. Therefore, the present study attempts to investigate
the learners’ attitudes and responsiveness to the integration of literary materials in
language courses. It relied on the use of a questionnaire and classroom observation as
instruments of gathering information from a sample of 30 EFL students. The collected
data were analysed quantitatively and qualitatively. The main findings have revealed
that most of the students respond positively to the literary discourse introduced in
language tasks.