Faaliyet giderlerinin kârlılığa etkisi: imalat sanayi üzerine bir inceleme
Künye
Yenisu, E. (2020). Faaliyet Giderlerinin Kârlılığa Etkisi: İmalat Sanayi Üzerine Bir İnceleme . Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi , 6 (1) , 1-12 . DOI: 10.22466/acusbd.604301Özet
21. yüzyılda imalat sanayi işletmelerinin varlıklarını sürdürebilmeleri için etkin bir gider kontrolü yapmaları
zorunludur. Nitekim işletmeler rekabet üstünlüğü kazanabilmek için genel olarak ya maliyetlerini azaltmalı ya da daha
yüksek kalite düzeyini yakalamalıdırlar. Bu çalışmanın amacı Türk imalat sanayi firmalarının faaliyet giderleri ile
kârlılıkları arasındaki ilişkileri açıklamaktır. Çalışmada özellikle hangi faaliyet giderinin kârlılık üzerindeki etkisi
daha yüksektir sorusuna yanıt aranmaya çalışılmıştır. Bu doğrultuda çalışmada 1996-2015 yılsonu verileriyle söz
konusu ilişki çoklu doğrusal regresyon analiziyle test edilmiştir. Regresyon ve diğer analiz araçlarıyla elde edilen
bulgulara göre pazarlama harcamaları ile kârlılık arasında pozitif yönlü ve istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki
gözlemlenmiştir. Sonuç olarak işletmeler pazarlamayı sadece reklam yapmak olarak algılamamalı lojistik, halkla
ilişkiler, marka değeri, kurumsal sosyal sorumluluk vd. gibi unsurlara önem vererek pazarlama faaliyetlerini daha
profesyonel olarak gerçekleştirmelidirler. In the 21st century, manufacturing industry enterprises have to carry out an effective expenditure control in order to
survive. As a matter of fact, in order to gain a competitive advantage, companies should either reduce their costs or
achieve a higher quality level. The aim of this study is to explain the relationship between operating expenses and
profitability of Turkish manufacturing industry firms. In this study, it is tried to answer especially the question of
which activity cost has a higher impact on profitability. In this respect, the relationship between 1996 and 2015 was
tested by multiple linear regression analysis. According to the findings obtained by regression and other analysis tools,
a positive and statistically significant relationship between marketing expenditures and profitability was observed. As
a result, businesses should not perceive marketing as just advertising but should perceive marketing as logistics, public
relations, brand value, corporate social responsibility and so on. Moreover, businesses must do marketing activities
more professionally.
Kaynak
Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler DergisiCilt
6Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11494/3747Koleksiyonlar
- Cilt 6 Sayı 1 2020 [11]