ORCID "0000-0002-4787-3664" Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu için listeleme
-
Action research in educational administration and management journals indexed by Scopus
Aksel, Ulaş; Bozkuş, Kıvanç (2022)This research aims to make a bibliometric analysis of action research in the field of educational administration published in scientific journals in the Scopus database. The data in the study were obtained by scanning the ... -
The bibliometric analysis of the research on the training of educational managers
Kahraman, Sedat; Bozkuş, Kıvanç (2022)This research aims to reveal trends in the research on the training of educational managers published in the most prominent journals of educational management discipline. A total of 219 articles that were indexed by the ... -
Digital devices and student achıevement: the relationship ın pisa 2018 data
Bozkuş, Kıvanç (2021)This research aims to find how the infrastructure of digital devices within the school and teachers’ capacity using digital devices affect student achievement defined as PISA 2018 reading, math, and science scores. The ... -
Examining the problems faced by teachers: the case of Şanlıurfa
Bozkuş, Kıvanç (2020)The purpose of this research is to identify the problems experienced by teachers. The research was carried out with a survey pattern. Data were collected online from 4657 teachers working in Şanlıurfa province. According ... -
Fatih projesi ile eğitimde bilişim teknolojilerinin kullanımı: ne kadar yol alındı?
Bozkuş, Kıvanç (2019)Araştırmanın amacı FATİH Projesi aracılığıyla eğitimde bilişim teknolojilerinin kullanımında gelinen noktayı proje koordinatörlerinin görüşlerine dayalı olarak belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 ... -
Leadership in educational management research: the bibliometric analysis of the last 20 years
Gömeç, Deniz; Bozkuş, Kıvanç (2022)This research aims to reveal trends in leadership research published in the most prominent journals of educational management. A total of 1846 articles that were indexed by the Scopus database after the year 2000 were ... -
Mobbing, teacher victimization and faculty trust: a structural equation model
Bozkuş, Kıvanç (2022)This research aims to reveal the effects among teacher victimization, mobbing and faculty trust by constructing a structural equation model. The data were collected from 1144 teachers working in the Sanliurfa province ... -
Okul yöneticilerinin okul liderliğinde yetiştirilme ve sorun yaşama seviyeleri
Bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin okul liderliğinde göreve başlamadan önceki yetiştirilme ve görev başındayken sorun yaşama seviyelerini belirlemektir. Yöneticilerin liderlikte yetiştirilme ve sorun yaşama seviyeleri ... -
Öğrencinin öğretmene güveni ölçeğinin Türkçeye uyarlanması
Bozkuş, Kıvanç; Özdere, Mustafa (2022)The effectiveness and efficiency of an organization depends on the cooperation of its members to achieve common goals. Mutual trust is the basis of effective communication in the organization. Trust is a phenomenon that ... -
Öğretmen adaylarının bilgi uçurma eğilimleri
Bozkuş, Kıvanç (2019)This research was conducted to determine the whistleblowing inclinations of prospective teachers about an ethical problem they may encounter in their professional lives and the differences in inclinations based on gender, ... -
Öğretmenlerin sınıf yönetimi ilkelerine uyma düzeyleri
Gündüz, Yüksel; Bozkuş, Kıvanç (Milli Eğitim Bakanlığı, 2016)Bu çalışmanın amacı, öğrenci algılarına göre öğretmenlerin sınıf yönetimi ilkelerine uyma düzeylerinin belirlenmesidir. Bir tarama araştırması olarak yürütülen çalışmanın verileri 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Artvin ... -
The problems of school administrators scale
Bozkuş, Kıvanç (Hipatia Press, 2022)This study aims to develop a standardized data collection tool to identify the problems of school administrators. In the research conducted with the survey design, data were collected from 709 school administrators to ... -
Procrastination, workload and managerial resourcefulness of school principals
Bozkuş, Kıvanç (2020)Procrastination is unnecessarily delaying starting, completing, and maintaining a task, even when the person has the required tools, skills, or authority to conduct that task. The workload that needs to be handled by the ... -
Psikolojik sağlamlığın, tükenmişlik, iş tatmini ve örgütsel bağlılığa etkisi: Suriyeli göçmenlerin Türkçe öğretmenleri üzerinde bir uygulama
Bu araştırmanın amacı, psikolojik sağlamlıkları yüksek olan öğretmenlerin daha az tükenmişlik yaşamaları sonucu iş tatminlerinin ve örgütsel bağlılıklarının yüksek olup olmayacağını belirlemektir. Urfa ilindeki Suriyeli ... -
Ruhsal liderlik ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin modellenmesi
Bozkuş, Kıvanç; Gündüz, Yüksel (Kastamonu Üniversitesi, 2016)Araştırmanın amacı okul müdürlerinin sergiledikleri ruhsal liderliğin öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarına olan etkisini belirlemektir. Bu etki yapısal eşitlik modeli kurularak incelenmiştir. Araştırma ruhsal liderlik ... -
A systematic review of studies on classroom management from 1980 to 2019
Bozkuş, Kıvanç (T&K Academic, 2021)This review study aims to reveal trends in classroom management research by employing a two-stage analysis of articles indexed by the Web of Science. The bibliometric analysis results indicated the descriptive statistics ... -
Sınıf yönetimi araştırmalarının bibliometrik analizi
Torun, Erkan; Bozkuş, Kıvanç (Artvin Çoruh Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı, sınıf yönetimi araştırmalarını bibliyometri yöntemi ile bilimsel haritalama analizine tabi tutmaktır. Araştırmanın verileri 1982-2020 yılları arasında yazılan eğitim yönetiminde sınıf yönetimi ... -
Teacher opinions about qualities of effective teaching
Bozkuş, Kıvanç; Taştan, Mustafa (Pegem Akademi Yayıncılık, 2016)This study aimed to determine both the importance order of qualities that effective teachers should have and differences between perceptions based on gender, branch and school types. Results indicated that the most ... -
The teacher professional development student assessment scale: a tool for principals
Bozkuş, Kıvanç (Turkish Educational Admin Research & Development Assoc, 2019)This research aims to develop a teacher professional development assessment scale based on the dynamic professional development approach. The resulting Teacher Professional Development Student Assessment Scale is a data ...