Bilgi paylaşımının yenilikçi iş davranışına etkisi: Ayder yaylası konaklama işletmeleri üzerine bir uygulama
Künye
Işık, C., & Aydın, E. (2016). Bilgi paylaşımının yenilikçi iş davranışına etkisi: Ayder Yaylası konaklama işletmeleri üzerine bir uygulama. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetim Dergisi, 5(2), 75-103.Özet
Modern işletmelerde dışsal bilginin keşfedilerek içsel bilginin kullanımının sağlanması için bilginin detaylandırılarak birleştirilmesi ve
alıcı için açık bir forma dönüştürülmesi gerekmektedir. Bu sayede çalışanlar, bilgi, uzmanlık, beceri ve fikirlerin kombinasyonu yoluyla işletmede yenilikçi bir örgüt kültürünün oluşmasına zemin hazırlayabilirler.
Böylesi bir örgüt kültürüne sahip olan bir konaklama işletmesinde çalışanlar davranışlarıyla turistlerin tatil deneyiminde etkili olabilirler. Bu
çerçevede çalışmada konaklama işletmeleri çalışanlarının perspektifinden bilgi paylaşımının yenilikçi iş davranışı üzerine etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla Ayder Yayla’sında faaliyet gösteren konaklama işletmeleri
çalışanlarından anket yoluyla veriler toplanmış ve SPSS (22) ve AMOS
(20) versiyonuna aktarılarak doğrulayıcı faktör, korelasyon, regresyon
analizi yapılmıştır. Araştırma sonucuna göre bilgi paylaşımı ile YİD’nin
fikir üretme ve fırsat keşfetme boyutları arasında önemli fakat düşük
düzeyde bir ilişki vardır, YİD’nin diğer boyutları olan fikir uygulama ve
fikir savunma ile bilgi paylaşımı arasında ise önemli bir ilişki yoktur.
Ayrıca bilgi paylaşımı sadece fikir üretme ve fikir keşfetme boyutları
üzerinde önemli bir etkiye sahiptir, fakat bu etki de güçlü değildir. Knowledge has to be combine through elaborating and translation to explicit form for recipient to provide use of internal knowledge
by exploring external knowledge in contemporary businesses. By this
means employees provide the basis for innovative organization culture
in firm through combination of knowledge, speciality, competency and
ideas. Employees whose work in accommodation establishment has
such a organizational culture can be effective by behaviours on tourists’ experience. Within this scope, in this study has investigated the
impact of knowledge sharing on innovative work bahaviour (IWB) from
employee perspective whose work in accommodation establishment.
For this purpose, data were derived from 205 respondents working in
accommodation establishment in Ayder, Rize. Data were collected from
accommodation establishments employees via face to face questionnaire. Confirmatory factor analysis (CFA), correlation and regression
analysis have been used in data analysis process. The survey responses
indicated that the relationships between idea generation, opportunity
exploration which are dimensions of IWB and knowledge sharing are
significant but not strong, relationships between idea application, idea
championing which are other dimensions of IWB and knowledge sharing are not significant. Also, knowledge sharing has significant effects
on only idea generation and opportunity exploration dimensions bu not
strong.