Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇalık Uzun, Selcen
dc.contributor.authorUlu Kalın, Özlem
dc.date.accessioned2022-08-26T10:43:37Z
dc.date.available2022-08-26T10:43:37Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationÇalık Uzun, S., Ulu Kalın, Ö. (2017). Anadolu lisesi ve anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmen kavramına yönelik metaforik bakışlarıI. Turkish Studies (Elektronik), 12(17), 461 - 476.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11494/4175
dc.description.abstractEğitim, okullarda eğitim programları rehberliğinde öğretmenler tarafından yürütülmektedir. Öğretmenler sadece dersine girdikleri bir ya da birkaç sınıfın öğrencilerinin değil, bir neslin sorumluluğunu üstlendikleri için “öğretmen” kavramı kutsal olarak ifade edilmektedir. Öğrencilerin bu kavramla ilgili düşüncelerini ortaya çıkarmak ve samimi fikirlerine ulaşmak için çalışmada metaforlardan yararlanılmıştır. Metafor, bir kişinin bir kavramı ya da olguyu algıladığı biçimde, benzetmeler kullanarak ifade etmesidir. Bu bağlamda çalışmanın amacı; Anadolu Lisesi öğrencileri ile Anadolu Öğretmen Lisesi öğrencilerinin öğretmen kavramına yönelik olarak oluşturdukları metaforları ve Anadolu Öğretmen Lisesi öğrencilerinin öğretmen kavramına yönelik oluşturdukları metaforların yıllara göre değişimini belirlemektir. Araştırmanın ulaşılabilir örneklemini 157 Anadolu Öğretmen Lisesi ve 244 Anadolu Lisesi öğrencisi oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseninde tasarlanan çalışmada her iki lise türünden elde edilen metaforlar sınıflandırılmış ve içerik analizi yapılarak yorumlanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre Anadolu Lisesi 9. sınıf öğrencileri 41 adet geçerli metafor, Anadolu Öğretmen Lisesi 9. sınıf öğrencileri 31 adet geçerli metafor, Anadolu Lisesi 12. sınıf öğrencileri 44 adet geçerli metafor ve Anadolu Öğretmen Lisesi 12. sınıf öğrencileri 38 adet geçerli metafor üretmişlerdir. Bu metaforlar daha sonra ortak özellikleri bakımından irdelenerek 5 kavramsal kategori altında toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda Anadolu Lisesi ve Anadolu Öğretmen Lisesi öğrencilerinin lise türünde ve Anadolu Öğretmen Lisesi 9. ve 12. sınıf öğrencilerinin kendi düzeylerinde öğretmen kavramı ile ilgili geliştirdikleri metaforların birbirine benzer olduğu, Anadolu Öğretmen Lisesinde öğretmenlik mesleğine yönelik alınan derslerin öğrencilerin öğretmen kavramına bakış açılarında bir değişiklik yaratmadığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe process of education is conducted by teachers with the guidance of education programs. As teachers bear the responsibility of a generation –not just the students that they teach in classrooms- the concept of ‘teacher’ is accepted to be sacred. Metaphors are used in this study in order to reveal the thoughts of students and reach their sincere feelings. Metaphor is stating a concept or phenomena by using likening. In this respect, the goal of this study is to determine the metaphors created by Anatolian High School and Anatolian Teacher Training High School students about the concept of ‘teacher’ and determine the changes of metaphors made by students in Anatolian Teacher Training High School in years. Reachable sampling of the research is made of 155 Anatolian High School students and 244 Anatolian Teacher Training High School students. The study is designed with phenomenological method, which is one of the qualitative research methods. Metaphors obtained from two high school types are classified and interpreted by making content analysis. According to research findings, Anatolian High school 9th grade students created 41 valid metaphors while Anatolian Teacher Training High School 9th grade students created 31 valid metaphors. Anatolian High school 12th grade students created 44 valid metaphors while Anatolian Teacher Training High School 12th grade students created 38 valid metaphors. These metaphors are analyzed in terms of their common features and classified under 5 conceptual categories. At the end of the research, it is determined that metaphors developed by Anatolian High school students and Anatolian Teacher Training High School students are similar; on the other hand, it is also found that metaphors developed by Anatolian Teacher Training High school 9th and 12th grade students are similar. It is determined that courses about the profession of teaching in Anatolian Teacher Training High school don’t cause any difference in students’ point of view about the concept of this professionen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMehmet Dursun Erdemen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectMetaforen_US
dc.subjectAnadolu liselerien_US
dc.subjectAnadolu öğretmen liselerien_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectMetaphoren_US
dc.subjectAnatolian high schoolen_US
dc.subjectAnatolian teacher training high schoolen_US
dc.titleAnadolu lisesi ve anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmen kavramına yönelik metaforik bakışlarıen_US
dc.title.alternativeMetaphorıcal vıews of anatolıan hıgh school and anatolıan teacher traınıng hıgh school students about the concept of teacheren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.departmentAÇÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-2178-6642en_US
dc.authorid0000-0001-9317-5261en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage461en_US
dc.identifier.endpage476en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.11859en_US
dc.contributor.institutionauthorÇalık Uzun, Selcen
dc.contributor.institutionauthorUlu Kalın, Özlem


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster