dc.contributor.author | İlhan, Ali | |
dc.contributor.author | Gülersoy, Ali Ekber | |
dc.contributor.author | Gülersoy, Veysel Karani | |
dc.date.accessioned | 2022-08-29T11:12:04Z | |
dc.date.available | 2022-08-29T11:12:04Z | |
dc.date.issued | 2017 | en_US |
dc.identifier.citation | Gülersoy, V. K., Gülersoy, A. E., & İlhan, A. (2017).Kuantum öğrenme yaklaşımı ve coğrafya öğretimi. Turkish Studies (Elektronik), 12(14), 187-210. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11494/4186 | |
dc.description.abstract | Kuantum Öğrenme, Kuantum Fiziği ile ortaya çıkan gelişmelerden
yararlanılarak oluşturulan ve pek çok yeni kuramın sentezlenmiş şekli
olarak değerlendirilmektedir. Kuantum Öğrenme yaklaşımı belirsizlik,
olasılık ve bütünsellik ilkelerine dayanmaktadır. Kuantum Öğrenme,
sonuçları kesin ve net ifadeler yerine olasılıklar ile ortaya koyar. Olaylara
holistik bir bakış ile yaklaşarak olayların birbirini etkilediğini ve
birbirinden ayrılmayacağını vurgulamaktadır. MEB 2004 yılında eğitimde
bilim felsefesi olarak Newton yerine Kuantum Paradigmasını ve bilişselyapılandırmacı yaklaşımı dayanak olarak almış ve coğrafya dersi öğretim
programlarını da bu anlayışa göre hazırlamıştır.
Öğrenci, Kuantum Öğrenme Yaklaşımı ile coğrafi bilgiye ulaşıp her
hangi bir coğrafi görseli farklı açılardan değerlendirme becerisi
kazanmaktadır. Kuantum Öğrenme ile yapılan coğrafya öğretimi
öğrenciye, karşılaşılan sorunların üstesinden gelebilme, özgür düşünme,
olayları derinlemesine analiz edebilme, yaratıcılık ve esneklik becerileri
kazandırabilir. Kuantum Paradigmasına göre hazırlanan coğrafya
öğretim programının hedeflerini önceden kesin şekilde belirlemek güçtür
ve ancak olasılıklar dikkate alınarak tespit edilebilir.
Söz konusu anlayış, coğrafi olay ve sorunların, oluştuğu ortamlara
ve koşullara göre değerlendirilmesini gerektirir. Öğrenci, bilgi yüklenen
nesne durumundan bilgiyi üreten ve kullanan özne konumuna
getirilmelidir. Öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri ve bilimsel
sorgulama yetenekleri kazanmaları sağlanmalıdır. Öğrencilerin düzenli
aralıklar ile gerçek hayat problemleri ve çelişkili koşullar ile karşılaşması
sağlanmalı, üstesinden gelmeleri için teşvik edilmelidirler. Öğrenme
ortamı eğlenceli hale getirilerek öğrenmenin kalıcı olması sağlanmalıdır.Sonuç olarak Kuantum Öğrenme bireyin öğrendiği coğrafi bilgiyi
yapılandırmasına yönelik ortam ve olanak sağlamaktadır. Bu yaklaşım,
öğrencilere akademik ve yaşam boyu öğrenme becerilerini
kazandırmaktadır. Kuantum Öğrenme, coğrafya öğretmenlerine
derslerini monotonluktan kurtarıp eğlenceli bir süreç haline getirmeleri
ve sınıfı iyi bir öğrenme ortamına dönüştürmeleri için fırsatlar
sunmaktadır. Ancak Kuantum Teorisinin belirsizlik, görecelilik, olasılık
prensiplerine dayanarak hazırlanan coğrafya dersi öğretim programı
karmaşa ve nesneleri yadsımaya yol açabilir. Ayrıca bilimsel çalışmalara
karşı güvensizliği ve hurafelerin coğrafya dersi öğretim program içeriğine
sızmasına neden olabilir.
Bu çalışmanın amacı, Kuantum Öğrenmenin coğrafya öğretimine
etkisini değerlendirmektir. Betimsel tarama yönteminin kullanıldığı
çalışmada, Kuantum Öğrenme üzerinde durulduktan sonra Kuantum
Öğrenmenin,coğrafya öğretiminde kullanılmasının sağlayacağı katkılar
tartışılacaktır | en_US |
dc.description.abstract | Quantum Learning is assessed as the synthesized form of many
new theories that are created by using quantum physics developments.
The Quantum Learning Approach is based on the principles of
uncertainty, probability and completeness. Quantum Learning outcomes
are based on probabilities rather than definite and clear representations.
It approaches events with a holistic perspective and emphasizes that the
events affect each other and that they do not be separated from each
other. In 2004, MEB took the Quantum Paradigm and the CognitiveConstructivist Approach as the basis of science philosophy instead of
Newton, and prepared the geography curriculum according to this
understanding.
With the Quantum Learning Approach, the student acquires
geographical knowledge and gains the ability to evaluate any
geographical visuals from different angles. Teaching geography with
Quantum Learning can gain students ability to overcome problems, to
think freely, to analyze events in depth, creativity and flexibility. It is
difficult to predict precisely the objectives of the geography teaching
program prepared according to the Quantum Paradigm, but probabilities
can be determined by taking into consideration.
This understanding requires that geographical event and problems
be assessed according to the environment and circumstances in which
they occur. The student should be brought to the position of the subject
who produces and uses information from the state of the information
loaded object. Students should gain critical thinking skills, scientific inquiry skills. Students should be encouraged to regularly meet and face
real life problems and conflicting conditions. The learning environment
should be made fun and the learning should be permanent.
As a result, Quantum Learning provides an environment and
facility for constructing the geographical knowledge that the individual
learns. This approach provides students with academic and lifelong
learning skills. Quantum Learning offers geography teachers the
opportunity to monotone their lessons into a fun process and transform
the class into a good learning environment. However, the geography
lesson curriculum, which is based on the uncertainty, relativity,
probability principles of the Quantum Theory, can lead to denial of
confusion and objects. In addition, insecurity against scientific work and
may cause the superstitions leak into geography lesson curriculum
content.
The aim of the study is to evaluate the effect of Quantum Learning
on teaching geography. Using the descriptive scanning method in this
study, the contributions of using Quantum Learning in geography
teaching will be discussed after focusing on quantum learning. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mehmet Dursun Erdem | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kuantum öğrenme | en_US |
dc.subject | Öğretim | en_US |
dc.subject | Coğrafya öğretimi | en_US |
dc.subject | Holistik yaklaşım | en_US |
dc.subject | Quantum learning | en_US |
dc.subject | Teaching | en_US |
dc.subject | Teaching geography | en_US |
dc.subject | Holistic approach | en_US |
dc.title | Kuantum öğrenme yaklaşımı ve coğrafya öğretimi | en_US |
dc.title.alternative | Quantum learning approach and geography teaching | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Turkish Studies(Elektronik) | en_US |
dc.department | AÇÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-6989-8048 | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.issue | 14 | en_US |
dc.identifier.startpage | 187 | en_US |
dc.identifier.endpage | 210 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.doi | 10.7827/TurkishStudies.11775 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | İlhan, Ali | |