Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİlhan, Ali
dc.contributor.authorGülersoy, Ali Ekber
dc.contributor.authorGülersoy, Veysel Karani
dc.date.accessioned2022-08-29T11:12:04Z
dc.date.available2022-08-29T11:12:04Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationGülersoy, V. K., Gülersoy, A. E., & İlhan, A. (2017).Kuantum öğrenme yaklaşımı ve coğrafya öğretimi. Turkish Studies (Elektronik), 12(14), 187-210.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11494/4186
dc.description.abstractKuantum Öğrenme, Kuantum Fiziği ile ortaya çıkan gelişmelerden yararlanılarak oluşturulan ve pek çok yeni kuramın sentezlenmiş şekli olarak değerlendirilmektedir. Kuantum Öğrenme yaklaşımı belirsizlik, olasılık ve bütünsellik ilkelerine dayanmaktadır. Kuantum Öğrenme, sonuçları kesin ve net ifadeler yerine olasılıklar ile ortaya koyar. Olaylara holistik bir bakış ile yaklaşarak olayların birbirini etkilediğini ve birbirinden ayrılmayacağını vurgulamaktadır. MEB 2004 yılında eğitimde bilim felsefesi olarak Newton yerine Kuantum Paradigmasını ve bilişselyapılandırmacı yaklaşımı dayanak olarak almış ve coğrafya dersi öğretim programlarını da bu anlayışa göre hazırlamıştır. Öğrenci, Kuantum Öğrenme Yaklaşımı ile coğrafi bilgiye ulaşıp her hangi bir coğrafi görseli farklı açılardan değerlendirme becerisi kazanmaktadır. Kuantum Öğrenme ile yapılan coğrafya öğretimi öğrenciye, karşılaşılan sorunların üstesinden gelebilme, özgür düşünme, olayları derinlemesine analiz edebilme, yaratıcılık ve esneklik becerileri kazandırabilir. Kuantum Paradigmasına göre hazırlanan coğrafya öğretim programının hedeflerini önceden kesin şekilde belirlemek güçtür ve ancak olasılıklar dikkate alınarak tespit edilebilir. Söz konusu anlayış, coğrafi olay ve sorunların, oluştuğu ortamlara ve koşullara göre değerlendirilmesini gerektirir. Öğrenci, bilgi yüklenen nesne durumundan bilgiyi üreten ve kullanan özne konumuna getirilmelidir. Öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri ve bilimsel sorgulama yetenekleri kazanmaları sağlanmalıdır. Öğrencilerin düzenli aralıklar ile gerçek hayat problemleri ve çelişkili koşullar ile karşılaşması sağlanmalı, üstesinden gelmeleri için teşvik edilmelidirler. Öğrenme ortamı eğlenceli hale getirilerek öğrenmenin kalıcı olması sağlanmalıdır.Sonuç olarak Kuantum Öğrenme bireyin öğrendiği coğrafi bilgiyi yapılandırmasına yönelik ortam ve olanak sağlamaktadır. Bu yaklaşım, öğrencilere akademik ve yaşam boyu öğrenme becerilerini kazandırmaktadır. Kuantum Öğrenme, coğrafya öğretmenlerine derslerini monotonluktan kurtarıp eğlenceli bir süreç haline getirmeleri ve sınıfı iyi bir öğrenme ortamına dönüştürmeleri için fırsatlar sunmaktadır. Ancak Kuantum Teorisinin belirsizlik, görecelilik, olasılık prensiplerine dayanarak hazırlanan coğrafya dersi öğretim programı karmaşa ve nesneleri yadsımaya yol açabilir. Ayrıca bilimsel çalışmalara karşı güvensizliği ve hurafelerin coğrafya dersi öğretim program içeriğine sızmasına neden olabilir. Bu çalışmanın amacı, Kuantum Öğrenmenin coğrafya öğretimine etkisini değerlendirmektir. Betimsel tarama yönteminin kullanıldığı çalışmada, Kuantum Öğrenme üzerinde durulduktan sonra Kuantum Öğrenmenin,coğrafya öğretiminde kullanılmasının sağlayacağı katkılar tartışılacaktıren_US
dc.description.abstractQuantum Learning is assessed as the synthesized form of many new theories that are created by using quantum physics developments. The Quantum Learning Approach is based on the principles of uncertainty, probability and completeness. Quantum Learning outcomes are based on probabilities rather than definite and clear representations. It approaches events with a holistic perspective and emphasizes that the events affect each other and that they do not be separated from each other. In 2004, MEB took the Quantum Paradigm and the CognitiveConstructivist Approach as the basis of science philosophy instead of Newton, and prepared the geography curriculum according to this understanding. With the Quantum Learning Approach, the student acquires geographical knowledge and gains the ability to evaluate any geographical visuals from different angles. Teaching geography with Quantum Learning can gain students ability to overcome problems, to think freely, to analyze events in depth, creativity and flexibility. It is difficult to predict precisely the objectives of the geography teaching program prepared according to the Quantum Paradigm, but probabilities can be determined by taking into consideration. This understanding requires that geographical event and problems be assessed according to the environment and circumstances in which they occur. The student should be brought to the position of the subject who produces and uses information from the state of the information loaded object. Students should gain critical thinking skills, scientific inquiry skills. Students should be encouraged to regularly meet and face real life problems and conflicting conditions. The learning environment should be made fun and the learning should be permanent. As a result, Quantum Learning provides an environment and facility for constructing the geographical knowledge that the individual learns. This approach provides students with academic and lifelong learning skills. Quantum Learning offers geography teachers the opportunity to monotone their lessons into a fun process and transform the class into a good learning environment. However, the geography lesson curriculum, which is based on the uncertainty, relativity, probability principles of the Quantum Theory, can lead to denial of confusion and objects. In addition, insecurity against scientific work and may cause the superstitions leak into geography lesson curriculum content. The aim of the study is to evaluate the effect of Quantum Learning on teaching geography. Using the descriptive scanning method in this study, the contributions of using Quantum Learning in geography teaching will be discussed after focusing on quantum learning.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMehmet Dursun Erdemen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKuantum öğrenmeen_US
dc.subjectÖğretimen_US
dc.subjectCoğrafya öğretimien_US
dc.subjectHolistik yaklaşımen_US
dc.subjectQuantum learningen_US
dc.subjectTeachingen_US
dc.subjectTeaching geographyen_US
dc.subjectHolistic approachen_US
dc.titleKuantum öğrenme yaklaşımı ve coğrafya öğretimien_US
dc.title.alternativeQuantum learning approach and geography teachingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Studies(Elektronik)en_US
dc.departmentAÇÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-6989-8048en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue14en_US
dc.identifier.startpage187en_US
dc.identifier.endpage210en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.11775en_US
dc.contributor.institutionauthorİlhan, Ali


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster