Demografik özelliklerin estetik iletişim algıları üzerindeki etkisi: çağrı merkezi çalışanları örneği
Citation
Hattatoğlu, S. & Sözbilir, F. (2022). Demografik Özelliklerin Estetik İletişim Algıları Üzerindeki Etkisi: Çağrı Merkezi Çalışanları Örneği . Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi , 8 (2) , 69-81 .Abstract
Estetik iletişim, diksiyon, saygı, nezaket, etkili hitabet, mütevazılık, güven verme ve insani ilişki öğelerini içinde
barındıran bilgi ve mesaj alışverişidir. Günümüzde örgütler artık çalışanların performanslarının yanında duygusal
deneyimlerine de önem vermektedirler. Çalışanların kendi duygu ve fikirlerine olan yatkınlıklarını iş hayatlarına
yansıtmalarıyla yöneticilerin estetik iletişim yönetim tarzını benimsemesi kaçınılmaz olmuştur. Bu savı test etmek
amacıyla 325 çalışanı olan Artvin ve Edirne illeri çağrı merkezlerinin toplamda 214 kişiden anket yoluyla veri
toplanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 25 paket programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen veriler incelendiğinde,
estetik iletişim algılarının cinsiyete göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı belirlenmiştir. Ortalama değerlerinden kadın
çalışanların erkek çalışanlara göre estetik iletişim algılarının daha yüksek olduğu anlaşılmıştır. Ancak, çalışanların
estetik iletişim algılarında eğitim düzeyine, iş yerindeki pozisyona ve çalışma saatlerinde iletişim halinde olunan
kişilere göre bakıldığında ise anlamlı bir farklılık olmadığı anlaşılmıştır. Araştırmanın sonucuna dayanarak estetik
iletişimde cinsiyetin etkili bir faktör olduğu ve yöneticilerin bu doğrultuda iletişim stratejisi belirlemeleri
önerilmiştir Aesthetic communication, diction, respect, kindness, effective oratory, modesty, give confidence and human
relations elements it is the exchange of information and messages that includes. Today, organizations take into
consideration the emotional experiences of their employees as well as their performances. The tendency of
employees to their feelings and ideas with their reflections on their work life it has been inevitable for managers to
adopt an aesthetic communication management style. To test this argument, data were collected from 214
employees of call centers in Artvin and Edirne by the way questionnaires. The obtained data were analyzed with the
SPSS 25 package program. When the data obtained were examined, it was determined that aesthetic communication
perceptions differed significantly by gender. From the mean values, it was understood that the aesthetic
communication perceptions of female employees were higher than male employees. However, it was understood
that there was no significant difference in the aesthetic communication perceptions of the employees by the level of
education, the position at the workplace and the people with whom they were in contact during working hours.
Based on the results of the research, it was suggested that gender is an effective factor in aesthetic communication
and that managers should determine a communication strategy accordingly.