• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Artvin
  • Fakülteler
  • Orman Fakültesi
  • Orman Endüstri Mühendisliği Bölümü
  • Orman Endüstri Mühendisliği Bölümü Yayın Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Artvin
  • Fakülteler
  • Orman Fakültesi
  • Orman Endüstri Mühendisliği Bölümü
  • Orman Endüstri Mühendisliği Bölümü Yayın Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kağıt ve kağıt geri dönüşümü hakkında ilkögretim ögrencilerinin bilgi düzeyinin ölçülmesi ve çevre bilincinin oluşturulmasl

Göster/Aç

eğitim sempozyumu.docx (353.6Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2012

Yazar

Peşman, Emrah
İmamoğlu, Sami
Ersen, Nadir
Güleç, Türker
Özcan, Mehmet
Ceylan, Şule

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışma ile atık kağıtların uygulamalı geri dönüşümü örneği ile ilköğretim öğrencilerinin çevresel atıklar hakkında bilgi düzeyinin ölçülmesi ve çevre bilincinin oluşturulması amaçlanmıştır. Bu kapsamda Artvin il merkezinde bulunan Karadeniz Bakır ve 7 Mart İlköğretim Okulu yedinci sınıf öğrencilerine kağıt ve atık kağıt hakkındaki bilgilerini ölçmek amacıyla yirmi soruluk bir test çalışması uygulanmıştır. Daha sonra öğrencilere kağıt üretimi ve atık kağıtların tekrar değerlendirilmesinin önemi hakkında görsel içerikli bir seminer ve laboratuar uygulaması gerçekleştirilmiştir. Bu laboratuar uygulamasından iki hafta sonra tekrar aynı test çalışması öğrenciler ile yapılmış ve elde edilen bulgular SPSS paket veri programı ile değerlendirilmiştir. Elde edilen verilere 'Bağımsız iki ömeklem t- testi' ve 'Eşleştirilmiş iki grup t-testi ' uygulanmıştır. Bu testler ile okullar arasındaki ve ilk ve ikinci test arasındaki farkın olup olmadığı ve her iki okuldan elde verilerin yüzde dağılımları belirlenmiştir. Sonuç olarak, uygulama öncesi ve sonrasında 7 Mart İlköğretim Okulu ile Karadeniz Bakır İlköğretim Okulu yedinci sınıf öğrencilerinin başarı seviyeleri ve çevresel bilinçleri arasında önemli farkın olmadığı tespit edilirken her iki okul öğrencilerinin eğitim sonrasında çevresel atıklar hakkındaki bilgi ve bilinç düzeylerinde oldukça önemli bir artışın gerçekleştiği görülmüştür.

Kaynak

Eğitim Odağında Artvin Sempozyumu

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11494/927

Koleksiyonlar

  • Artvin MYO Koleksiyonu Yayın Koleksiyonu [104]
  • Orman Endüstri Mühendisliği Bölümü Yayın Koleksiyonu [152]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreORCID'e GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreORCID'e GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || Artvin Çoruh Üniversitesi || OAI-PMH ||

Artvin Çoruh Üniversitesi, Artvin, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Artvin Çoruh Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Artvin:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.