Orman ürünleri sanayinde kalite yönetimi üzerine bir araştırma (karadeniz bölgesi örneği)
Künye
Cındık, H , Top, Y , Karayılmazlar, S , Akyüz, K . (2011). Orman ürünleri sanayinde kalite yönetimi üzerine bir araştırma (karadeniz bölgesi örneği). Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 1 (1), 53-58. Retrieved from http://ofd.artvin.edu.tr/issue/2249/29633Özet
Kendilerini yarınlara taşımak isteyen işletmeler artık stratejilerini kalite, maliyet ve hız üstünlüğü esaslarına göre oluşturmaktadırlar. Kalite önemli bir rekabet unsuru olmuştur. Günümüzde kaliteden sadece kalite kontrol bölümü değil, yönetimin liderliğinde tüm çalışanlar sorumludur. Yani kalite atölyeden yönetim odasına taşınmıştır. Ülkemiz Orman Ürünleri Sanayi (OÜS) işletmeleri de küreselleşen rekabeten kendilerini soyutlayamazlar. Bu bağlamda çalışmanın amacı, OÜS’nin yapısını kalite yönetimi açısından incelemek ve mevcut durumu ortaya koymaktır. Bu amaçla Karadeniz Bölgesi Orman Ürünleri ve Mobilya Sanayi’nde faaliyet gösteren 25 ve daha fazla işçi çalıştıran 30 işletme ele alınmıştır. Veriler, bütün işletmelerin anket kapsamına girme ihtimalinin eşit olduğu basit tesadüfi oransız eleman örnekleme yöntemi kullanılarak yüzyüze yapılan görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Anket sorularının hazırlanmasında daha önce farklı sektörlerde yapılmış çalışmalardan yararlanılmıştır. Ankette kullanılan sorular açık ve kapalı uçlu sorulardan oluşmuştur. Verilerin değerlendirilmesinde X2 ve Fisher’in kesin X2 testinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak, işletmeler, kalite politikalarının tespiti konusunda ve bunu işletmenin tüm bölümlerine yaymada başarısızdır. Lif ve yonga levha üreten işletmeler hariç diğerleri çağdaş kalite kavramlarından haberdar değildirler. Companies that want to be in existence in the future base their strategies on quality, cost and speed superiority. Quality has been an important competition element. Nowadays, not only quality control department but also all staff leaded by management are responsible for quality. In other words, quality has moved from workshop to management room. Companies in Blacksea Region Forest Products Industry can not separate itself from getting into global competition. The aim of this study is to examine the Forest Products Industry from the quality management’s perspective and to establish current status. For this purpose, thirty Forest Products Companies employing 25 or more workers in Blacksea Region were selected. Data were obtained through face to face questionnaires with those in charge of quality control in companies using The Simple Random Sampling in which all the companies has the equal probability of being involved. In the process of determining the questions used in the questionnaire, other relevant studies done in different sectors were consulted. Questions were organized in two different types; questions with alternative answers and questions without alternative answers. Data were analyzed using Fisher’s X2 test and X2 test. As a result, it was concluded that companies were unsuccessful in determining and spreading the quality policies on all departments of the companies. Companies except for the ones producing fiber and particle board were not aware of the contemporary quality conceptions.