İlahî kelamın muhafazasına farklı bir yaklaşım konu ve anlam merkezli hafızlık önerisi
Citation
Karaosman, M . (2017). İlahî Kelamın Muhafazasına Farklı Bir Yaklaşım Konu ve Anlam Merkezli Hafızlık Önerisi. Akademik-Us, 1 (1), 39-48. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/akademikus/issue/28509/305674Abstract
Kur’an-ı Kerim, anlaşılmak, ibret alınmak ve hayata tatbik edilmek için nâzil olmuştur. Ülkemizde hafızlık, anlamdan yoksun ve konularına vakıf olmadan sadece lafzını ezberlemeye yönelik bir şekilde yapılmaktadır. Bu yazıda Kur’an-ı Kerim’in konularına ve anlamına hâkim olabilecek bir hafızlık sisteminin imkânını irdeleyeceğiz. Ayrıca bu hafızlık sisteminin sadece Kur’an kurslarında değil İmam Hatip Liseleri ve İlahiyat Fakültelerinde de uygulanabilirliğini ele alacağız. The Holy Qur’an is sent to be understood, get lessons and implemented to the life. In our country, the memorization of Qur’an is mainly made focusing on utterance without comprehending the meaning. In this paper, we discuss possibility of a memorization system which enables to have knowledge on the theme and meaning. Therefore, we will deal with the implementation of that system not only in Qur’an coursed but also Imam-Hatip high schools and faculties of theology نزل القرآن الكرمي للفهم ووالتدبر والتطبيق يف احلياة. وحفظ القرآن الكرمي يف
بلدنا موماا
إمنا يقمم ملى حفظ افرداته وتراكيبه فقط؛ بعيدا من فهم اعانيه وبالغته. وسنعاجل إجياد
لذلك سنعاجل
للحفظ حبيث يطلع فيه الطالب ملى اعانيه وامضمماته. وإمتااا
نظامٍ
إاكانية تطبيق هذا النظام يف ادارس تعليم القرآن وكذلك يف ثانميات األئوة واخلطباء
وكليات اإلهليات.