Otel işletmeleri çlışanlarının iletişim becerileri: Artvin örneği
Künye
Oğan, Y , Akar Şahingöz, S . (2018). Otel İşletmeleri Çalışanlarının İletişim Becerileri: Artvin Örneği . Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi , 4 (1) , 77-103 . DOI: 10.22466/acusbd.382964Özet
Etkili iletişim becerileri, gündelik hayatta olduğu kadar mesleki anlamda da ilişkileri
kolaylaştırıcı olabilmektedir. Dolayısıyla tüm meslek gruplarında bellirli düzeyde
iletişim becerileri gerekmektedir. Turizm çalışanlarının hizmet sektörü içerisinde yer
alması iletişim becerilerinin yüksek olmasını gerektirmektedir. Bu nedenle turizm
sektörünün önemli bir kısmını oluşturan otel işletmeleri çalışanların iletişim
becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Kültür ve Turizm
Bakanlığı’na kayıtlı Artvin ilinde bulunan toplam 13 turizm işletme belgeli otel
işletmesi oluşturmaktadır. Çalışmada veriler İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği
anket formu ile elde edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda otel işletmeleri
çalışanlarının demografik bilgileri ortaya çıkarılmış ve otel işletmelerinde çalışanların
iletişim becerileri ile ilgili görüşleri anket formunda Likert tipi sorularla saptanmaya
çalışılmıştır. Bu bağlamda otel işletmesi çalışanlarının eğitim düzeyleri ve çalıştıkları
pozisyonun “iletişim becerileri” ile ilişkili olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Effective communication skills can facilitate relationships in the professional sense as
well as in daily life. Therefore, communication skills are required at a certain level in
all profession groups. The presence of tourism workers in the service sector requires
high communication skills for this reason, it is aimed to examine the communication
skills in the hotel management employees, which constitute a significant part of the tourism sector. The sample of the research consist of 13 tourism operation certified
hotels in Artvin registered with Ministry of Culture and Tourism. The study data was
obtained by Communication Skills Evaluation Scale Survey. As a result of analysis
of data, the demographic information of hotel management employees are searched
out and opinions of the employees of the hotel companies about the communication
skills were tired to be determined with the question of Likert type. In this context, it
has been found that the level of education of the hotel management employees and
the position they are working associated with communication skills.