Kayser Eminpûr’un şiirlerinde “toplumsal bir kavram olarak“ dert
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/Date
2018Metadata
Show full item recordCitation
Balcı, M. 82018). Kayser Eminpûr’un Şiirlerinde Toplumsal Bir Kavram Olarak "Dert". Akademik-Us 2 (2), 177-196 .Abstract
Çağdaş İran şiirinin 1979 sonrası en önemli
temsilcilerinden olan Kayser Eminpûr’un eserlerinde
dert kavramı dikkat çekici bir vurguya sahiptir.
Toplumunun meselelerine kayıtsız kalmayan ve hayatı
boyunca ülkesinin atmosferini şiirlerinde açık olarak
yansıtan Eminpûr, hem klasik tarzda ve hem de
modern tarzda şiirler yazmıştır. Onun her iki tarzda
kaleme alınan şiirlerinin temaları neredeyse ortak
gibidir. Bu şiirlerde değişen şey, söyleme biçimidir.
Kayser Eminpûr’un şiirlerinde dert kavramı, aşk
kavramının yerine geçmiş durumdadır. Şair kendini
adeta daha doğarken dertli ve âşık bir kişi olarak
nitelendirir. Eminpûr’a göre sadece kendi şahsı değil,
onun kavmi ve akrabaları da gam kabilesindendir.
Onun gözünde aşk, kendisinin kız kardeşi ve dert ise
erkek kardeşi gibidir. Yani aşk, dert ve Kayser Eminpûr
birlikte dünyaya gelmiş ve yaşam boyu da
birbirlerinden ayrılmaları mümkün olmayan ortak bir
kadere sahiptir In the works of Qeysar Aminpour, who is one of the
most important representatives of contemporary
Iranian poetry after 1979, the concept of trouble has a
striking emphasis. Aminpour, who did not remain
indifferent to the problems of his society and who
reflected his country's atmosphere clearly in his poems
during his life, wrote poems in both classical and
modern style. The themes of his poems which are
written in both styles are almost like partners. What
changes in these poems is the way they say.
The concept of trouble in the poems of Qeysar
Aminpour replaced the concept of love. The poet
describes himself as a born-hearted and in love person.
According to Aminpour, not only his own person, but
also his people and his relatives are from the trib tribe.
In his eyes, love is his sister, and his brother is her
troubles. In other words, love, trouble, and Qeysar
Aminpour have a common destiny, which was born
together and cannot be separated from each other for
life له
ْذ إ َّن شاعران هو أهم
ٌكبريةٌ يف شعر قيصر أمنی بور إ
أمهية
ّ
ملفهوم القلق أو الغم
ْ يف الشعر الفارسي املعاصر ملا بعد 1979 . ىن مبشاكل جمتمعه متمادايً يف عكس
ع
ُ
فهو ي
صورها يف أشعاره إن كانت كالسيكية أو حديثة وليس الفارق بنی هذين النمطنی إال
ٌ أُسلوب حماكاته. على مفهوم العشق،
ُالحظ يف شعره أ َّن مفهوم القلق له أولوية
وقد ي
ه ابلعاشق
َ
وعلى هذا يصف نفس ق احلزين، ومن وجهة نظره ليس هو مبفرده بل
ِ
القل
ً
ه أيضا
ُ
يتشارك يف ذلك معه أقرابؤه وشعب .والعشق عنده أخ والقلقكأخت. أي إ َّن هلؤالء
َر مشرتك ال ميكن افرتاقهم فيه
الثالثة قيصر والعشق والغم قد .
Source
Akademik-Us İlahiyat Araştırmaları DergisiVolume
2Issue
2Collections
The following license files are associated with this item: