A new approach in the context of mathematics education research: Lesson study
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/Date
2017Metadata
Show full item recordCitation
Kurt Bi̇rel, G . (2017). A new approach in the context of mathematics education research: Lesson study . Studies in Educational Research and Development , 1 (1) , 60-82 . Retrieved from http://serd.artvin.edu.tr/tr/pub/issue/31977/344372Abstract
Bu derleme makale, matematik eğitimi araştırmaları bağlamında, öğretmenlerin ve öğretmen
adaylarının profesyonel mesleki gelişimlerinde bir yöntem olması yanında, bir araştırma ortamı
olarak da ders imecesini incelemeyi amaçlamaktadır. Ders imecesi, öğretmenlerin ve öğretmen
adaylarının profesyonel gelişimlerine katkı sağlaması, onların matematik öğretirken ihtiyaç
duyacakları bilgi düzeylerini artırması ve aralarındaki iletişimi geliştirmesi ve öğretim ürünlerinin
(ders planı, vb.) geliştirilmesi açısından önemlidir. Kökeni Japonya’ya dayanan ders imecesi
uluslararası anlamda dikkat çekmiş ve araştırmacılar için de çalışmalarına bir araştırma ortamı
hazırlamıştır. Bu derlemede, ders imecesinin öğretim deneyleriyle desteklenerek bu araştırma
ortamlarını nasıl temellendirileceği ve matematik eğitimi bağlamındaki katkılarına
odaklanılmıştır. This article review investigates the lesson study as a new approach in the context of mathematics
education research to study the development of teachers’ knowledge domains as well as a
professional development period of in-service or preservice teachers. Lesson study has such an
importance in teacher education that it provides teachers’ professional development, it improves
knowledge levels of in-service and preservice teachers which they need for teaching while
enriching the interaction among the participants of a lesson study group, and provides also an
improvement in teaching artifacts (lesson plans, etc.). Being originated in Japan teacher
education, lesson study has internationally attracted notice and it brings a research context where
researchers study. This article review also tries to ground lesson study while offering
methodological relations with teaching experiments.
Source
Studies in Educational Research and DevelopmentVolume
1Issue
1Collections
The following license files are associated with this item: