Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin seçmeli diksiyon ve hitabet dersine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/Tarih
2020Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Savaşkan, V . (2020). Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin seçmeli diksiyon ve hitabet dersine ilişkin görüşlerinin incelenmesi . Studies in Educational Research and Development , 4 (2) , 42-64 . Retrieved from http://serd.artvin.edu.tr/tr/pub/issue/59007/821213Özet
Bu çalışmada, Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin diksiyon ve hitabet dersine ilişkin
görüşlerinin incelenmesi hedeflenmiştir. Bu hedef doğrultusunda Türk dili ve edebiyatı
öğretmenlerinin görüşlerine başvurulmuştur. Çalışmada Türk dili ve edebiyatı
öğretmenlerinin diksiyon ve hitabet dersine ilişkin görüşlerinin neler olduğu 2019–2020
eğitim-öğretim yılı güz döneminde, açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış
görüşme formuyla toplanan verilere dayanarak betimlenmeye çalışılmıştır. Araştırma
verilerinin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler
düzenlenmiş ve yorumlanmış bir biçimde okuyucuya sunulmuştur. Çalışma, Sinop İl
Merkezinde görev yapan 28 Türk dili ve edebiyatı öğretmeninin katılımıyla
gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların görüşlerini yansıtabilmek amacıyla, gerektiğinde
olumlu ve olumsuz görüşlere doğrudan yer verilmiştir. Çalışma sonucunda Türk dili ve
edebiyatı öğretmenlerinin diksiyon ve hitabet dersiyle ilgili araştırmacının oluşturduğu
alt problemlere yönelik çoğunlukla olumlu görüşler belirttiği bulunmuş ve bu dersin
öğrencilere “duygu düşünce ve hayallerini etkili ve anlaşılır biçimde ifade etme becerisi
edindirir.” görüşünü benimsediği görülmüştür.
Kaynak
Studies in Educational Research and DevelopmentCilt
4Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11494/2615Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: