Artvin eğitim tarihi (1923-2015)
Özet
Artvin 1924 yılında vilayet olmuştur. 1933-1956 yılları arasında Çoruh vilayeti adı altında varlığını devam ettirmiştir. 1956 yılında yapılan yeni düzenlemeyle ise, Çoruh ismi Artvin olarak değiştirilmiştir. Araştırma konumuz Artvin eğitim tarihi ele alınmadan önce; Artvin'in tarihine, idari yapısına, coğrafi konumuna, nüfus ve ekonomik durumuna ilişkin bilgilere yer verilmiştir. Bu doğrultuda; Osmanlı Devleti'nden günümüze dek eğitim ve öğretim anlayışı ele alınmış olup örgün ve yaygın eğitim alanındaki gelişmeler genel hatlarıyla araştırılmıştır. Çalışmamızda Osmanlı Devleti'nden günümüze değin Artvin'in eğitim ve öğretim durumu ele alındı. Ülke genelindeki eğitim durumuyla karşılaştırmalar yapıldı. Bununla ilgili olarak ildeki örgün ve yaygın eğitim konu başlıkları altında istatistiki bilgilere yer verildi. Ayrıca ilde tarihsel kimliği bulunan eğitim kurumlarına ve Artvin Milletvekillerinin ilin eğitimine dair faaliyetlerine yer verildi. Artvin Eğitim Tarihi (1923-2015) bilimsel bir çerçeve izlenerek ele alındı. Artvin'i ele alan yayınlanmış eserlerde kısmen eğitime değinilmiş olup sınırlı sayıdaki bu eserlerin kronolojik olarak bütünlük sağlamadığı anlaşılmıştır. Özellikle birinci elden kaynakların, arşiv belgelerinin, tespit edilerek incelenmesi ve resmi yayınlar ile diğer kaynak eserlerin irdelenmesiyle konu kronolojik bütünlük içerisinde ele alınmıştır. Tez çalışmasındaki diğer sıkıntılar, titiz yapılan kaynak taraması neticesinde en aza indirgenerek yayınların tespitine ve elde edilmesine gayret gösterilerek giderildi. Artvin has became a province in 1924. It had been continued one's existence as province of Çoruh between 1933-1956. In 1956, with a regulation, the name Çoruh was changed as Artvin. Before discussing about this thesis topic, we took into consideration of Artvin's history, administrative structure, geographical location, population and economic situation. In this respect, the attitude of education and training from Ottoman period to today education has been studied and the developments in the field of formal and non-formal education have been investigated in general terms. In this research, Artvin's educatinal training system and administrative structure from Ottoman period to present were analyzed. Comparisons were made with educational status across the country. In relation to this, statistical information was given under the headings of formal and common education in the province. In addition, the educational institutions which has historical identities and the activities of Artvin deputies about education of the province were included. Following a scientific framework Artvin's Educational History (1923-2015) was studied. In the published works about Artvin, education was partly referred and it was realised that these limited works didn't harmonize as cronologically. The subject was covered in chronological integrity with determination and examination of especially respect to first hand resources and examination of official publications and other source materials. Other difficulties in the thesis work were corrected by minimizing the resource scan and by making an effort to derect and dorain publications.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=MzP7PYssFqdb3WIjlroAkVpRAVkCmO1ClhuFuUh7ku3IKfrDptF3b0as5dLtuzP-https://hdl.handle.net/11494/3010
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Eğitim fakülteleri’nin bulundukları kentlerdeki eğitim kurumlarına katkısı (Artvin örneği)
Bayram, Arslan; Bozkuş, Kıvanç (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 2018)Bu çalışmada Eğitim Fakülteleri’nin bulundukları kentlerdeki eğitim kurumlarına yaptığı katkıların neler olduğu araştırılmış ve eksik kalan noktalar belirlendikten sonra bu eksikliklerin giderilmesi için çeşitli ... -
Rüşdiye mekteplerinde okutulan bir tarih ders kitabı örneği Mir'at-ı Târih-i Osmânî
Şahin, Sefa (Artvin Çoruh Üniversitesi, 2019)Rüşdiye mektepleri tarihsel süreç içersinde yapı olarak çeşitli değişimler geçirdiği gibi kurumlardaki eğitim-öğretim durumu ve dersler de değişmiştir. Bu dersler içersinde bulunan tarih dersi de bu değişime tabi olmuştur. ... -
Osmanlı kız mektepleri müfredatı ile Mir'âtü'l-Beyt içeriğinin karşılaştırılması
Sadıklar, Fatma (Artvin Çoruh Üniversitesi, 2019)Osmanlı Devleti'nde aile kavramı, kuruluştan itibaren sağlam temeller üzerine bina edilmiştir. Aile yapısı, Avrupa ile etkileşimin arttığı Tanzimat Dönemi'nden sonra değişime uğramaya başlamıştır. Devletin kuruluş yıllarında, ...