Artvin'de çocuk oyunları (Derleme, inceleme, tasnif)
Özet
Oyun insanların var oluşuyla birlikte başlamış ve günümüze kadar gelişimini sürdürmüştür. Çocuklar için vazgeçilmez olan, sözlü kültür ürünü olarak oyun, içinde bulunduğumuz toplumun kültürel kodlarını üzerinde taşıyan ve gelecek kuşaklara aktaran kıymetli bir zenginlik kaynağıdır. Yaşanan teknolojik gelişmeler, dijital çağın baskın etkisi oyunların etki alanını kaybetmesine sebep olmuştur. Kural, düzen, işbirliği, iletişim gibi pek çok kavramla oyunlar aracılığıyla tanışan çocuklar yerini bilgisayar başında vaktini harcayan iletişimden ve kendini ifadeden yoksun bireylere bırakmaktadır. Artvin çocuk oyunları toplumun sosyo-kültürel yaşantısını yansıtmakta ve Türk inanış, gelenek ve göreneklerinden izler taşımaktadır. Çalışmada bu doğrultuda Artvin yöresi hakkında bilgi verildikten sonra, oyun ve çocuk kavramına değinilmiş, Türkiye'deki çocuk oyunu araştırmalarından bahsedilerek Artvin yöresindeki çocuk oyunları yapısal, bağlamsal ve işlevsel açıdan incelenmiştir. Çocuk oyunları sınıflandırılmasına ve oyuncaklara da ayrıca yer verilmiştir. Oyunların tespitinin ardından geleneksel mirasımızdan dijital çağa uzanan süreçte derlenen 102 oyun yapısal bağlamda, oyun adı, oyuncu özellikleri, oyun mekânı, kullanılan araçlar, roller, sözel oyun formülleri, oyun zamanı, kuralları, oyunlarda bulunan ceza ve ödüller açısından incelenmiş ve her oyunun künyesi çıkarılmıştır. The game has started with the existence of people and has continued its development to the present day. The game, which is indispensable for children, as a product of oral culture, is a valuable source of wealth that carries on the cultural codes of the society in which we live and transfers them to the future generations. The technological developments, the dominant effect of the digital age, caused the games to lose their domain. Children who meet with many concepts such as rule, order, cooperation, communication through games, leave their place to the individuals who are devoid of communication and self-expression. Artvin children's games reflect the socio-cultural life of society and bear traces of Turkish beliefs, traditions and traditions. In this study, after informing about Artvin region, the concept of games and children was mentioned and children's games in Artvin region were analyzed in terms of structural, contextual and functional aspects. Children's games classification and toys are also included. After the discovery of the games, 102 games compiled from traditional heritage to the digital age were examined in terms of game name, player characteristics, game space, used tools, roles, verbal game formulas, game time, rules, punishments and awards in games and the labels of each game are specified.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZmGTEicUfQVeZdYddc2YUWYYFPAaDmOjEYnqelGEmnNXhttps://hdl.handle.net/11494/3019
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Artvin International Congress on Social Sciences (AICOSS 19) 17-19 April 2019, Hopa, Artvin/Turkey
Artvin Çoruh Üniv (Artvin Çoruh Üniversitesi, 2019)Artvin International Congress on Social Sciences (AICOSS 19) -
Artvin ilinde yapılan/yapılmakta olan barajlar hakkında Artvin halkının bazı görüşleri
Sever, Ramazan; Ulu Kalın, Özlem (Doğu coğraya dergisi, 2010)Beyaz kömür olarak tanımlanan su gücü; elektrik üretimi, enerji ihtiyacını karşılamada önemli bir rol oynamaktadır. Yirminci yüzyılın ortalarından itibaren hızlı bir şekilde yapılmaya başlayan dev barajlar ve HES’ler ... -
Artvin Çoruh Üniversitesi öğrencilerinin harcamalarının Artvin ekonomisine katkısı
Beşballı, Sinem Gözde; Özturk, Zeynep (Karadeniz Araştırmaları, 2017)Üniversiteler yerel ekonomi üzerinde doğrudan, dolaylı ve uyarılmış katkılara sahiptir. Bu katkılar gelir ve istihdam olmak üzere iki açıdan ele alınmaktadır. Üniversite öğrencilerinin yaptıkları harcamalar yerel ekonomiye ...