Show simple item record

dc.contributor.authorKösa, Selmaen_US
dc.contributor.authorAtik, Meryemen_US
dc.date.accessioned2017-10-12T08:26:00Z
dc.date.available2017-10-12T08:26:00Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationKösa, S , Atik, M . (2012). Colour and Form in Planting Design; Preferences of Landscape Architecture Students in the Use of Turkish Sweetgum (Liquidambar orientalis) and Oriental Plane (Platanus orientalis). Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 14 (1), 13-24. Retrieved from http://ofd.artvin.edu.tr/issue/2266/29862en_US
dc.identifier.urihttp://ofd.artvin.edu.tr/download/article-file/25804en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11494/1481
dc.description.abstractPeyzaj tasarımlarının en önemli materyali olan bitkiler, estetik ve fonksiyonel amaçlarla farklı mekanlara farklı anlamlar ve fonksiyonlar katmaktadır. Bitkisel peyzaj tasarımlarında bitkilerin estetik özelliklerinin başında ise renk ve form gelmektedir. Bu çalışmada, çınar ve sığla türlerinin peyzaj mimarlığı bölümü öğrencileri tarafından bitkisel tasarımda renk ve form açısından nasıl değerlendirildikleri, 4 farklı sınıfta alınan mesleki bilgi ve deneyimlerin öğrenci tercihlerindeki yeri incelenmiştir. Öğrencilerinden, her iki türün form ve renk özelliklerini gösteren ve sonbahar ve ilkbahar mevsimlerine ait fotoğrafları değerlendirmeleri istenmiş; peyzaj mimarlığı bölümü öğrencilerinin farklı sınıflarda olma durumlarına göre tercihleri arasındaki farklılıklar ortaya çıktığı, bu farklılıkların öğrencilerin bitkileri tanımaya ve türlerin bitkisel tasarımda kullanımlarına yönelik dersleri almalarından kaynaklandığı ve sınıflarla tercihler arasında istatistiksel anlamda da önemli bir ilişkiler olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractPlants are important elements in landscape design and add to different aesthetic and functional properties to spaces. Color and form are the most important and prior aesthetic properties of the plants that play greater role in plant related landscape designs. In this study, perception of Oriental Plane and Turkish Sweet gum trees by landscape architecture students was evaluated as well as the role of professional knowledge and experiences of the students in their perceptions that they have gain in 4 different classes during their education. Students were asked to assess the photos of two tree species taken in autumn and spring showing their forms and colors. Accordingly there were differences between perceptions of landscape architecture students and their state of being different classes which relates to their built knowledge on identifying plants and their use in planting design which also shown by statistical significance between lectures that the students were taken and perception they made.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherArtvin Çoruh Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBitkisel Tasarımen_US
dc.subjectPlanting Designen_US
dc.subjectPeyzaj Mimarlığıen_US
dc.subjectPlatanus Orientalis (Çınar)en_US
dc.subjectLiquidambar Orientalis (Sığla)en_US
dc.subjectLandscape Architectureen_US
dc.subjectPlatanus Orientalis (Oriental Plane)en_US
dc.subjectLiquidambar Orientalis (Turkish Sweetgum)en_US
dc.titleBitkisel peyzaj tasarımında renk ve form; çınar (platanus orientalis) ve sığla (liquidambar orientalis) kullanımında peyzaj mimarlığı öğrencilerinin tercihlerien_US
dc.title.alternativeColour and form in planting design; preferences of landscape architecture students in the use of turkish sweetgum (liquidambar orientalis) and oriental plane (platanus orientalis)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalOrman Fakültesi Dergisi
dc.contributor.departmentAkdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDTR199958en_US
dc.contributor.authorIDTR127447en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage13en_US
dc.identifier.endpage24en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record