dc.contributor.author | Yaman, Yasin Kültiğin | |
dc.contributor.author | Kamer Aksoy, Özgür | |
dc.date.accessioned | 2019-10-23T07:40:43Z | |
dc.date.available | 2019-10-23T07:40:43Z | |
dc.date.issued | 2013 | en_US |
dc.identifier.citation | Arslan Muhacir, E.S., Yaman, Y., Kamer Aksoy, Ö. , Peyzaj Tasarımı Eğitimine Bilişim Teknolojilerinin Entegrasyonu, "7. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu Özetler Kitabı, ", , 45-46, (2013) | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11494/1814 | |
dc.description.abstract | Günümüz sartlarında bilisim teknolojileri her alanda giderek artan oranda kullanılmaktadır.
Modern çağın getirdikleri ile birlikte gelisen bilgisayar destekli tasarım uygulamaları
uluslararası düzeyde sunum kalitesine ulasmak için etkin bir araç haline gelmistir. Peyzaj
mimarlığı meslek disiplininin çalısma alanları da bilgisayar destekli tasarım uygulamaları
kapsamında değerlendirilmekte ve görsellestirme-sunum asamalarında algı seviyesini
arttırmak ve çizim hatalarını minimuma indirmek amacıyla kullanılmaktadır.
Peyzaj tasarımı çalısmaları tasarım asamasında olduğu kadar görsellestirme-sunum
asamalarında da oldukça özen gerektiren süreçleri kapsamaktadır. Bu nedenle bilgisayar
destekli tasarım süreci sunum asaması ile bir bütün olarak düsünülmeli ve ele alınmalıdır.
Bilisim teknolojilerinin peyzaj tasarımı eğitiminde kullanımı ile birlikte öğrenciler gerek 2
boyut gerekse 3 boyutta tasarladıkları projeleri için etkin sunum ve anlatım yolları gelistirme
fırsatı bulmaktadır. Bu nedenle eğitimde kalitenin yükselmesi, yapılan çalısmaların farklı
platformlarda sergilenmesi gibi amaçlar için bilisim teknolojilerinin peyzaj tasarımı sürecine
entegrasyonu öngörülmektedir.
Peyzaj tasarımı çalısmalarında yaygın olarak kullanılan programlar arasında AutoCAD,
Photoshop, 3Ds MAX gibi programlar yer almaktadır. AutoCAD ve Photoshop programları
optimum düzeyde 2 boyutta sunum ve anlatımda kullanılırken 3 boyutlu tasarımları
olusturmada da tasarımcılara yardımcı olmaktadır. AutoCAD programı mimari proje
çiziminde kullanılan en yaygın programlardan biridir. Bunun yanı sıra Photoshop, görüntü
düzenleme ve görüntü yönetme özellikleri ile grafikleri ve fotoğrafları sekillendirebileceğimiz
bir yazılımdır. AutoCAD’in diğer programlara göre daha kolay öğrenilebilir olması onu
vazgeçilmez kılan özellikleri arasındadır. Ancak son yıllarda daha gelismis bir program olan
3Ds MAX 3 boyutlu sunum ve anlatımlarda daha yoğun olarak tercih edilmektedir. Bunun
sebebi 3ds Max programının foto-gerçekçi sunum ve anlatıma olanak sağlaması olarak
açıklanabilir. Ayrıca bu üç programın birbirleri arasında geçis olanağı sağlaması da tasarım ve
çizimle uğrasan bütün meslek disiplinleri için büyük kolaylıklar sağlamaktadır. Örneğin
AutoCAD programında çizilen bir proje Photoshop programına aktarılarak boyanabilir ve
görsel olarak değerlendirilebilirken, 3Ds MAX programına aktarılarak da 3 boyutlu hale
getirilebilir.
Bu çalısma kapsamında 2 ve 3 boyutta kullanılan AutoCAD, 3Ds MAX ve Photoshop
programlarının peyzaj tasarımı eğitimine katkıları ve sağladığı kolaylıklar ortaya konacaktır.Buna göre, çalısmanın ilk asamasında peyzaj tasarımı eğitim süreci tanıtılarak, süreçle ilgili
örnekler verilecektir. Bu asamada ayrıca bilisim teknolojilerinin peyzaj tasarımı eğitim
sürecinin neresinde olduğuna iliskin değerlendirmeler yapılacaktır. Đkinci asamada, ilk
asamada tanımlanan peyzaj tasarımı sürecine göre, 2. ve 3. boyutta anlatım ve sunumda
kullanılan programların bu kapsamdaki modülleri ve nasıl kullanılabilecekleri konusunda
bilgiler verilecek ve önerilerde bulunulacaktır. Bu asamada ayrıca incelenen programların
yeni sürümleriyle gelen değisikliklerin peyzaj tasarımı sürecine sağladığı katkılar
tartısılacaktır. Çalısmanın son asamasında ise ilk asamada bahsedilen peyzaj tasarımı süreci
için AutoCAD, 3Ds MAX ve Photoshop programları kullanılarak çizilmis proje örneklerine
yer verilecektir. Bu proje örneklerinde, programlar arası aktarım ile elde edilen sonuçlara da
yer verilecektir. Bu çalısma kapsamında 3Ds MAX programının foto gerçekçi sunumlar elde
etmemize olanak sağlayan özellikleri sebebiyle 3 boyutlu sunum ve anlatımlar için 3Ds MAX
programı kullanılarak yapılmıs çalısmalara yer verilecektir.
Sonuç olarak; peyzaj tasarımı sürecinin bilisim teknolojileri desteği ile gerçeklestirilmesinin
önemine ve sağladığı olanaklara vurgu yaparak, bilisim teknolojilerinin peyzaj tasarımı
sürecinin hangi asamalarında ne sekilde kullanılabileceği konusundaki değerlendirmelere yer
verilecektir. Bu çalısma sonunda yapılan değerlendirmelerin peyzaj tasarımı sürecinde bilisim
teknolojilerin kullanımı ile ilgili örnek bir model olusturması beklenmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Erzurum Atatürk Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Peyzaj Tasarımı | en_US |
dc.subject | AutoCAD Photoshop | en_US |
dc.subject | 3Ds MAX | en_US |
dc.title | Peyzaj tasarımı eğitimine bilişim teknolojilerinin entegrasyonu | en_US |
dc.type | conferenceObject | en_US |
dc.relation.journal | 7. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu Özetler Kitabı | en_US |
dc.department | AÇÜ, Orman Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü | en_US |
dc.authorid | TR20269 | en_US |
dc.identifier.startpage | 45 | en_US |
dc.identifier.endpage | 46 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Konferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Arslan Muhacir, Emine Seda | en_US |