dc.contributor.author | Bozkuş, Kıvanç | |
dc.contributor.author | Taştan, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-04-15T12:28:54Z | |
dc.date.available | 2020-04-15T12:28:54Z | |
dc.date.issued | 2016 | en_US |
dc.identifier.citation | Bozkuş, K., & Taştan, M. (2016). Teacher Opinions about Qualities of Effective Teaching. Pegem Journal of Education & Instruction / Pegem Egitim ve Ögretim, 6(4), 469–490. https://doi.org/10.14527/pegegog.2016.023 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11494/2035 | |
dc.description.abstract | This study aimed to determine both the importance order of qualities that effective
teachers should have and differences between perceptions based on gender, branch
and school types. Results indicated that the most important quality perceived by
teachers was classroom management. Other qualities were respectively the planning
of instruction, personality traits, instruction, and monitoring of student progress.
Teachers did not spent enough effort to improve their qualities, and they did not care
enough for pupils left behind of class. Classroom teachers attached more importance
to classroom management than branch teachers. Researching of why teachers
perceive classroom management as the most important quality rather than
instruction, why they do not care for professional development and face to face
interaction with pupils, and why classroom teachers attached more importance to
classroom management than branch teachers are recommended. Also, it is suggested
that the preparation and professional development activities of teachers should
prioritize trainings of classroom management, instruction and monitoring of student
progress. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, etkili öğretmenlerin sahip olması gereken niteliklerin önem sıralarına
dayalı olarak saptanması ile cinsiyet, branş ve okul türü değişkenlerine göre algılarda
farklılık olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Sonuçlara göre öğretmenlerin
algıladığı en önemli etkili öğretmen niteliği sınıf yönetimi alanında sahip olunan
nitelikler iken diğer nitelikler ise sırasıyla öğretimi planlama, kişilik özellikleri, öğretme
ve öğrenci ilerlemesini izleme olarak belirlenmiştir. Öğretmenlerin niteliklerini artırma
yönünde yeterince gayret göstermedikleri, sınıfın gerisinde kalan öğrencilerle yeterince
ilgilenmedikleri ve sınıf öğretmenlerinin branş öğretmenlerine göre sınıf yönetimini
daha fazla önemsedikleri saptanmıştır. Öğretmenlerin, öğrenci öğrenmesine dönük
olan öğretme boyutundan ziyade neden sınıf yönetimini en önemli nitelik olarak
algıladıklarının, mesleki gelişimlerine neden fazla önem vermediklerinin, öğrencilerle
birebir ilgilenmeyi neden önemli görmediklerinin ve sınıf öğretmenlerinin sınıf
yönetimini branş öğretmenlerine göre neden daha önemli gördüklerinin araştırılması
önerilmiştir. Öğretmenlerin yetiştirilmesi ve mesleki gelişimlerinin sağlanması
faaliyetlerinde sınıf yönetimi, öğretme ve öğrenci ilerlemesini izlemeye dönük
eğitimlere öncelik verilmesi de öneriler arasında yer almıştır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Pegem Akademi Yayıncılık | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Teacher | en_US |
dc.subject | Quality | en_US |
dc.subject | Efficacy | en_US |
dc.subject | Öğretmen | en_US |
dc.subject | Nitelik | en_US |
dc.subject | Etkililik | en_US |
dc.title | Teacher opinions about qualities of effective teaching | en_US |
dc.title.alternative | Etkili öğretmenlik niteliklerine ilişkin öğretmen görüşleri | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi | en_US |
dc.department | AÇÜ, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-4787-3664 | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 469 | en_US |
dc.identifier.endpage | 490 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.doi | 10.14527/pegegog.2016.023 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Bozkuş, Kıvanç | en_US |