Ara
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
Inclusive education in Turkey
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2018)
This paper aims at discussing the concept of inclusion in Turkish education system. In
order to do that, firstly, special and inclusive education practices in the world was
presented because the term of inclusion as an ...
Teacher opinions about school and teacher professional development
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2018)
This study aims to evaluate teacher opinions about the professional development. The
sample consists of 8 teachers from different branches. These teachers were selected from
two schools with the best and the worst ...
Hermenötik döngüsel tarihi bir zihniyet okuması: Mustafa Kemal Atatürk
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2018)
Bu çalışmanın amacı Mustafa Kemal Atatürk’ün bir bilgi sosyolojisi terimi olarak
‘zihniyet’ yapısını; neden olduğu somut tarihi, toplumsal ve siyasi gelişmeler ışığında ve
sosyal bilimlerin bazı kavramsal ölçütleriyle ...
Analysis of Finnish Education System to question the reasons behind Finnish success in PISA
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2018)
Finnish students have been showing outstanding achievement in each domain since the
very first The Programme for International Student Assessment (PISA) in 2000. Finland
has consistently been not only one of the top ...
The impact of Jigsaw and STAD on social studies pre-service teachers' academic achievement
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2018)
The aim of this study is to compare two cooperative learning methods, jigsaw and
student teams achievement divisions (STAD), in terms of their effects on social studies
pre-service teachers’ academic achievement. The ...
Görsel sanatlar öğretmenlerinin sanat benlik kavram düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2018)
Bu araştırmanın amacı, görsel sanatlar öğretmenlerinin sanat benlik kavram
düzeyini cinsiyet, yaş, medeni durum, mesleki kıdem, görev yapılan okul türü
ve mezun olunan fakülte değişkenleri açısından incelemektir. Araştırma ...
Kuantum öğrenme modeline göre tasarlanmış İngilizce öğretim programı: Örnek bir uygulama
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2018)
Ülkemizde yabancı dil öğrenimine önem verilmekte, etkili bir öğrenim için büyük bir
emek harcanmaktadır (dynEd, Fatih projesi, dil laboratuvarları); ancak yabancı dil
olarak İngilizce öğreniminde kazanımlara ulaşmak için ...
Understanding interaction between reading performance and message awareness, lexical awareness, and phonological awareness
(Artvin Çoruh Üniversitesi, 2018)
This research seeks to understand the interaction between reading performance and
awareness of message, lexical, and phonological among seven years old children. The
present research was designed in case-study, one of ...