Porter’in rekabet stratejileri: Safranbolu turizm işletmelerinde bir uygulama
Künye
Öztürk, M , Tan, F . (2018). Porter’ın Rekabet Stratejileri: Safranbolu Turizm İşletmelerinde Bir Uygulama . Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi , 4 (1) , 131-147 . DOI: 10.22466/acusbd.357648Özet
Turizm gelişme göstermeye devam ederken işletmeler arasındaki rekabet de her
geçen gün artmaktadır. Artan rekabet koşullarında rakiplerine karşı avantaj
sağlamak için işletmelerin kendilerine stratejiler belirlemeleri gerekmektedir.
Strateji, amaçlara ulaşmak için oluşturulmuş, rakiplerin çalışmalarını da
gözlemleyerek sonuç odaklı, etkin, uzun süreli kararlar topluluğudur. Rekabet ise
müşterilerin ihtiyaçlarını karşılarken onların beklentilerine karşılık veren stratejilerle
sektörde mücadele etmektir. Dolayısıyla, rekabet stratejileri işletmenin konumu ile
rakipleri arasındaki farklılık oluşturma düşüncesini kapsamaktadır. Araştırmamız
Karabük ili Safranbolu ilçesindeki konaklama işletmelerinin rekabet edilebilirlik
düzeylerinin tespiti için uyguladıkları temel rekabet stratejilerinin neler olduğu ve
nasıl bir yol izlediklerinin analizini ortaya koymaya çalışmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre işletmelerin Michael Porter’ın toplam maliyet liderliği,
farklılaştırma ve odaklanma olarak belirlediği üç jenerik stratejiden çoğunlukla
odaklanma stratejisini uyguladıkları anlaşılmıştır. Tourism, while continuing to show improvement, the competition between
businesses is increasing with each passing day. In order to gain an advantage over
their competitors in increasingly competitive conditions, businesses need to set their own strategies. The strategy is a collection of results-oriented, effective, long-term
decisions designed to achieve goals, observing the work of competitors. Competition
is to fight in the industry, with strategies that respond to the needs of customers
while meeting their expectations. Therefore, competition strategies include the idea
of making a difference between the position of businesses and its competitors. Our
research has attempted to reveal the analysis of what the main competitive strategies
that the tourism businesses in district Safranbolu of Karabük province counts for
determining the competitiveness levels of the hospitality businesses are and how
they follow the path. According to the results of the research, it is understood that
the businesses implement the strategy of focusing mostly than three generic
strategies that Michael Porter identifies as total cost leadership, differentiation and
focusing