Analysis of pre-service mathematics and elementary school teachers’ beliefs towards mathematics
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/Tarih
2017Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Kul, Ü . (2017). Analysis of pre-service mathematics and elementary school teachers’ beliefs towards mathematics . Studies in Educational Research and Development , 1 (1) , 109-131 . Retrieved from http://serd.artvin.edu.tr/tr/pub/issue/31977/354835Özet
Bu çalışma, bulundukları programa ve sınıf düzeyine göre ilköğretim matematik ve sınıf
öğretmeni adaylarının matematiğe yönelik inanışlarında farklılık olup olmadığını ortaya koymak
amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda bir üniversitenin, ilköğretim matematik ve sınıf
öğretmenliği programının, birinci ve son sınıfta öğrenim gören toplam 186 öğretmen adayı
çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının matematiğe yönelik inanışlarını tespit
etmek için Matematik Hakkındaki İnanışlar (MHİ) ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda
sınıf düzeylerine göre öğretmen adaylarının matematiksel inanışları arasında anlamlı fark
bulunmuştur. Bu bağlamda, birinci sınıf öğretmen adaylarının, dördüncü sınıf öğretmen
adaylarının sahip olduğu yapılandırmacı inanışları daha düşük olduğu belirlenmiştir. Ancak
ilköğretim matematik ve sınıf öğretmenliği programlarında okuyan öğretmen adaylarının
matematiğe yönelik inanışları arasında anlamlı fark bulunamamıştır. This paper was conducted to ascertain prospective teachers’ mathematical beliefs and whether
these beliefs differ according to the program and classroom level. For this reason, a scale of
mathematical beliefs was used to determine beliefs of freshman and senior pre-service teachers.
186 pre-service mathematics and elementary school teachers participated to this study from an
education faculty in Turkey. The analysis of the data exhibited that there was a statically
significant difference amongst first and fourth class of pre-service teachers’ beliefs. Yet, the mean
scores about mathematical beliefs in their first year were lower than those in the fourth class.
However, it was concluded that there was no significant difference among prospective teachers’
mathematical beliefs in terms of programs.
Kaynak
Studies in Educational Research and DevelopmentCilt
1Sayı
1Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: