Öğretmen denetiminde yansıtıcı denetim modeli
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/Tarih
2020Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Göker, S , Ürün Göker, M . (2020). Öğretmen denetiminde yansıtıcı denetim modeli . Studies in Educational Research and Development , 4 (1) , 26-41 . Retrieved from http://serd.artvin.edu.tr/tr/pub/issue/55559/714249Özet
Endüstri 4.0 ile başlayan ve bilişim teknolojisi ile birlikte sınıf ve öğrenme ortamlarına
taşınan, yeni öğrenme ortamları, dijital sınıflar ve görsel unsurların egemen olacağı
ortamlarda, öğretmen ve denetmen yeterlik ve standartlarını yeniden oluşturmak
gerekmektedir. Bu gelişme ve yansımaların hayat bulacağı değişimler, Eğitim 4.0
bünyesinde oluşturulan yeni öğrenme hedeflerinin ölçülüp değerlendirilmesi 1983
yılında Schon tarafından kavramsallaştırılan yansıtıcı öğrenme ve öğretmenlik ile
birlikte yansıtıcı denetim kavramını da gündeme getirmiştir. Türkiye’deki mevcut
denetim sisteminin bu beklentilere yanıt vermekten uzak kalması nedeniyle, öğretmentemelli yansıtıcı denetim uygulamalarının geliştirilmesi gerekmektedir. Bu çalışma,
Eğitim 4.0 temelinde, oluşturulabilecek bir yansıtıcı denetim modeli önermektedir. Bu
model, temelini ve kavramsal çerçevesini Schon tarafından 1983 yansıtıcı düşünme
ilkeleri ile 2017 yılında yansıtıcı koçluk olarak geliştirmiş olduğumuz bir model ile
gerçekleştirdiğimiz ‘Yansıtıcı Koçluğun Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik
Becerilerinin Geliştirilmesine Etkisi’ adlı araştırma sonuçlarından almaktadır. Bu
normatif model ile birlikte, yeterli sayıda olmayan denetmenler, denetmenlerin iş
yükleri, ve eğitim ortamlarında gerçekleşen bu baş döndürücü girişimcilik ve liderlik
gerektiren yeni yeterlik alanları göz önüne alındığında, öğretmen odaklı yansıtıcı özdeğerlendirmenin ön planda olduğu bir denetim ve değerlendirme sisteminin ortaya
çıkması hedeflenmektedir. Öğretmenler, bu model ile birlikte kendi gerçek öğretme
ortamlarını nasıl değerlendirecekleri konusunda ön planda tutulacaklardır. Bu çalışma
ile birlikte, öğretmenlerin hem öğrenme hem de öğretme ortamlarına yansıtıcı ve
eleştirel bir göz ile bakmaları sağlanarak, eylem araştırması temelinde öğretmenlerin, özdeğerlendirme portfolyoları oluşturması, mikro-öğretmenlik uygulamalarının
kaydedilmesi, değerlendirme formlarının hazırlanması bağlamında önemli kazanımlar
elde etmelerine katkı sağlanması hedeflenmektedir
Kaynak
Studies in Educational Research and DevelopmentCilt
4Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11494/2611Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: