One-year enriched library experiences of elementary school students: a case study

View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/Date
2018Metadata
Show full item recordCitation
Öztürk, H , Tağa, T . (2018). One-year enriched library experiences of elementary school students: a case study . Turkish Librarians' Association, 32 (1) , 7-18 . DOI: 10.24146/tkd.2018.27Abstract
This research was conducted to reveal the enriched library experiences of students with a case study. Ataturk Elementary School, located in the city center of Artvin, constituted the sample of this research. The enriched library environment was observed every two weeks for a year, one year after the opening of the library, and 15 students were interviewed, the library documents were examined. Findings of the study show the following results. Students were aware of the features of the enriched library in general, showed considerable interest in the early months after the library was opened, and used the library primarily for circulation. The library also contributed to the reading habits of the students. Despite these benefits, it was clear that some problems stemming from the nature of the enriched library emerged during the process. Ortaokul öğrencilerinin bir yıllık z-kütüphane deneyimlerini ortaya koymak amacıyla yapılan bu
araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasına göre yürütülmüştür. Araştırmanın
örneklemini, Artvin il merkezinde bulunan Atatürk Ortaokulu oluşturmaktadır. Kütüphanenin
açıldığı tarihten itibaren z-kütüphane ortamı bir yıl bolunca iki haftada bir gözlemlenmiş, bir yılın
sonunda 15 öğrenci ile görüşme yapılmış, kütüphane ile ilgili dokümanlarincelenmiştir. Araştırma
bulguları, öğrencilerin, genel olarak z-kütüphaneye ilişkin bir farkındalık kazandıklarını, açıldığı
ilk aylarda kütüphaneye hatırısayılır birilgi gösterdiklerini, kütüphaneyi temel olarak kitap ödünç
alıp verme amacıyla kullandıklarını ve kütüphanenin okuma alışkanlıklarına katkı sağladığını
göstermektedir. Ancak bu yararlarına karşın süreç içerisinde z-kütüphanenin yapısından
kaynaklanan birtakım sorunların baş gösterdiği de araştırma bulgularından anlaşılmaktadır
Source
Turkish LibrarianshipVolume
32Issue
1Collections
The following license files are associated with this item: