dc.contributor.author | Ulu Kalın, Özlem | |
dc.contributor.author | Aydemir, Arcan | |
dc.date.accessioned | 2021-06-29T11:03:12Z | |
dc.date.available | 2021-06-29T11:03:12Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.citation | Ulu Kalın, Ö., Aydemir, A. (2020). “Bavul müze ile sosyal bilgiler” projesi kapsamındaki tasarım süreçlerine ilişkin öğrenci deneyimleri, Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(34), 176-190. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11494/3244 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın temel amacı “Bavul Müze ile Sosyal Bilgiler” projesi kapsamında gerçekleştirilen tasarım
atölyelerindeki tasarım süreçlerine ilişkin, bu süreçlerde yer alan öğrencilerin görüşlerini ortaya çıkarmaktır.
Araştırmanın çalışma grubunu atölye tasarım sürecine katılan toplam 21 ortaokul 5. sınıf öğrencisi
oluşturmaktadır. “Bavul Müze ile Sosyal Bilgiler” projesi kapsamında ortaokul 5. sınıf öğrencilerine yönelik 3
ayrı tasarım atölye çalışması (tablet yazma, müzik aleti tasarlama ve kıyafet oluşturma) gerçekleştirilmiştir.
Tasarım atölyelerinde üretilecek ürünlerin içeriği ve tasarım sürecinin nasıl gerçekleştirileceği önceden
katılımcılara anlatılmıştır. Tasarım sürecinde kullanılacak araç-gereçler katılımcılara hazır bir şekilde
sunulmuştur. Tasarım süreçleri araştırmacılar tarafından yürütülmüştür. Araştırmada yöntem olarak durum
çalışması kullanılmıştır. Tasarım atölyeleri sonucunda katılımcıların görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme
formları aracılığıyla alınmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz ve içerik analizi
kullanılmış, veriler tablolarla ifade edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcılar atölyelerden zevk aldıklarını,
konuyu daha kolay öğrendiklerini, sosyal bilgiler dersinin kendileri için keyifli hale geldiğini belirtmişlerdir | en_US |
dc.description.abstract | The basic purpose of the present study was to determine the opinions of the students about the design
processes in the design workshops performed in the scope of the “Baggage Museum and Social Sciences”
project. A total of 21 secondary school students who were at the 5th Grade and who participated in the workshop
design process were included in the Study Group. Three different design workshops (writing tablets, designing
musical instruments, and creating clothes) were organized for secondary school 5th Grade students in the scope
of the “Baggage Museum and Social Studies” project. The contents of the products that would be produced in the
design workshops and how the design process would be performed were explained to the participants before the study was initiated. The tools that would be used in the design process were presented to the participants in a
ready-made fashion. The design processes were run by the researchers. The case study design was used as the
method in the study. After the design workshops were completed, the opinions of the participants were collected
with semi-structured interview forms. The descriptive and content analyses were used in analyzing the data that
were obtained. The data are expressed in tables. As a result of the study, the participants stated that they enjoyed
the workshops, learned the subject more easily, and that the social sciences class became enjoyable for them. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Pen Academic Publishing | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tasarım Süreci | en_US |
dc.subject | Bavul Müze | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilgiler | en_US |
dc.subject | Design Process | en_US |
dc.subject | Baggage Museum | en_US |
dc.subject | Social Studies | en_US |
dc.title | “Bavul müze ile sosyal bilgiler” projesi kapsamındaki tasarım süreçlerine ilişkin öğrenci deneyimleri | en_US |
dc.title.alternative | Examination of the opinions of student on design processes in the scope of “baggage museum and social studies” project | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.department | AÇÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-9317-5261 | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-8110-954X | en_US |
dc.identifier.volume | 14 | en_US |
dc.identifier.issue | 34 | en_US |
dc.identifier.startpage | 176 | en_US |
dc.identifier.endpage | 190 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.doi | 10.29329/mjer.2020.322.8 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Ulu Kalın, Özlem | |
dc.contributor.institutionauthor | Aydemir, Arcan | |