Üniversite öğrencilerinin kurumsal etkinliklere ilişkin görüşlerinin değerlendirmesi: Artvin Çoruh Üniversitesi örneği
Citation
Işık, A. & Akçakaya, O. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Kurumsal Etkinliklere İlişkin Görüşlerinin Değerlendirmesi: Artvin Çoruh Üniversitesi Örneği . Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi , 6 (1) , 59-79 . DOI: 10.22466/acusbd.729989Abstract
Bu çalışma, Artvin Çoruh Üniversitesi lisans öğrencilerinin üniversite tarafından halkla ilişkiler kapsamında
gerçekleştirilen etkinliklere yönelik görüşlerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada betimsel araştırma
yöntemi ve yüz yüze görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma evreni ve örneklemi göz önünde bulundurularak
katılımcılara yönelik olarak toplam 400 anket uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler, SPSS 12,0 programı
kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Verilerin analizinde yüzde/frekans dağılımı tabloları kullanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen bulguların bazılarına göre, üniversite tarafından düzenlenen etkinlikler öğrencilerin büyük
bölümü tarafından ilgi çekici bulunmaktadır. Buna rağmen, etkinliklere katılım sıklıkları beklenen seviyenin altında
gerçekleşmiştir. Öğrencilerin etkinlikleri haber almasında internet en etkili araç olarak tespit edilmiştir. İkinci sırada
ise üniversite tarafından hazırlanan afiş ve broşür gibi yazılı ve görsel iletişim araçları gelmektedir. Araştırmanın bir
başka sonucuna göre öğrenciler sosyal, kültürel ve sportif etkinlikleri bilimsel etkinliklere nazaran daha fazla tercih
etmektedir. This study aims to evaluate the opinions of Artvin Coruh University undergraduate students towards the activities
within the scope of public relations. In this study, descriptive research method and face to face interview technique
are used in the study. Considering the research universe and sample, a total of 400 questionnaires are applied to the
participants. The data obtained from the surveys are analysed and interpreted using the SPSS 12.0 program. Percentage
/ frequency distribution tables were used in the analysis of the data. According to some findings of the research, the
activities organized by the university are interesting for the majority; however, the frequency of participation is below
expected levels. The internet has been identified as the most effective tool for students to be informed about the
activities. The second place is written and visual communication tools such as posters and brochures prepared by the
university. According to another result of the research, students prefer social, cultural and sports activities rather than
scientific ones.
Source
Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler DergisiVolume
6Issue
1Collections
- Cilt 6 Sayı 1 2020 [11]