• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Artvin
  • Fakülteler
  • Fen Edebiyat Fakültesi
  • Tarih Bölümü
  • Tarih Bölümü Yayın Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Artvin
  • Fakülteler
  • Fen Edebiyat Fakültesi
  • Tarih Bölümü
  • Tarih Bölümü Yayın Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Secondary education system in ottoman empire after the second constitutionalist period: sultanis

Thumbnail

Göster/Aç

fatih_demirel.pdf (307.6Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2012

Yazar

Demirel, Fatih

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Demirel, F. (2012). II. Meşrutiyet'ten Sonra Osmanlı'da Orta Öğretimler: Sultânîler . Tarih İncelemeleri Dergisi , 27 (2) , 339-358 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/egetid/issue/5065/69104

Özet

The modernisation of the education in Ottoman Empire underlies the post-republic education system of Turkey. The establishment of the non-military educational institutions during the reign of Sultan Mahmut II took a new form thanks to Maarif-i Umumiye Nizamnamesi (General Education Regulation). According to this regulation, primary schools were classified as sibyan and rushdiya schools, and secondary schools as idadi and sultani schools. It was planned that the idadis were to constitute the first stage of secondary schools, while the sultanis the second one in this hierarchy. In the process of history, the sultanis could not be founded, and seven-year idadis, which constituted the second stage of the secondary schools, were established. Seven-year idadis were started to be transformed into sultanis after 1910. After 1914, however, all seven-year idadis were decided to be changed into sultanis. Sultanis began to constitute the secondary schools in Ottoman education system since then. Not only were significant changes made quantitatively in the body of these newly founded sultanis, in the period of study, in their schedules and in the members of staff, but also innovations were planned to be made qualitatively. Sultanis, with some changes, continued their existences as secondary and high schools which constituted the post-republic secondary educational institutions in Turkey.
 
Osmanlı eğitim modernizasyonu Cumhuriyet sonrası eğitim sistemimizin temellerini oluşturmaktadır. Sultan II. Mahmud ile başlayan Osmanlı sivil eğitim kurumlarının tesisi 1869 Maârif-i Umumiye Nizamnamesi ile yeni bir şekil almıştır. Bu nizamnameye göre ilköğretim kurumlarını sıbyan ve rüşdiye mektepleri, ortaöğretimin kurumlarını ise idâdî ve sultânî mektepleri oluşturacaktı. Bu hiyerarşide ortaöğretimin birinci kademesini idâdîlerin, ikinci kademesini ise sultânîlerin oluşturması planlanmıştı. Tarihi süreçte, sultânîler açılamamış ve ortaöğretimin ikinci kademesini, teşkil edilen yedi senelik idâdîler oluşturmuştur. 1910 yılından sonra yede senelik idâdîlerin sultânî şekline dönüştürülmesine başlanmıştır. 1914 yılından sonra ise tüm yedi yıllık idâdîlerin sultânî şekline dönüştürülmesine karar verilmiştir. O tarihten sonra Osmanlı eğitim sistemindeki ortaöğretim kurumlarını sultânîler oluşturmuştur. Yeni teşkil edilen bu sultânî mekteplerinin yapısında, öğretim süresinde, programlarında ve kadrolarında, nicelik olarak, önemli değişiklikler yapıldığı gibi nitelik olarak da yenilikler gerçekleştirilmek istenmiştir. Sultânîler, bir kısım değişikliklerle birlikte, Türkiye Cumhuriyeti’nin ortaöğretim kurumlarını oluşturan orta mektepler ve liseler olarak varlığını sürdürmüştür.
 

Kaynak

Tarih İncelemeleri Dergisi

Cilt

27

Sayı

2

Bağlantı

https://dergipark.org.tr/tr/pub/egetid/issue/5065/69104
https://hdl.handle.net/11494/3686

Koleksiyonlar

  • Tarih Bölümü Yayın Koleksiyonu [12]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [549]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1133]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreORCID'e GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreORCID'e GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || Artvin Çoruh Üniversitesi || OAI-PMH ||

Artvin Çoruh Üniversitesi, Artvin, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Artvin Çoruh Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Artvin:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.