Türkçe öğretmenlerinin yenilenen Türkçe öğretim programlarının ölçme-değerlendirme anlayışı hakkındaki düşünceleri
Citation
Metin, M., & Yürek Demir, G. (2009). Türkçe öğretmenlerinin yenilenen Türkçe öğretim programlarının ölçme-değerlendirme anlayışı hakkındaki düşünceleri. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (28), 37-51.Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmenlerinin yenilenen ilköğretim programının ölçme -
değerlendirme anlayışı hakkındaki düşüncelerini belirlemektir. Araştırma, 2006–2007 Eğitim Öğretim yılı
bahar döneminde, Artvin ili merkez ilköğretim okullarında görev yapan yirmi Türkçe öğretmeni ile
yürütülmüştür. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada ilk olarak rastgele seçilen
iki Türkçe öğretmeniyle yeni ölçme değerlendirme anlayışı hakkında yirmi dakikalık yüz yüze görüşmeler
yapılmıştır. Bu görüşmeden elde edilen verilerden yararlanarak altı sorudan oluşan yarı yapılandırılmış
mülakat formu geliştirilmiştir. Geliştirilen bu mülakat formuyla yirmi öğretmenle görüşmeler yapılmıştır.
Çalışmanın sonucunda çalışmada, Türkçe öğretmenlerinin yeni ölçme – değerlendirme anlayışı hakkında
olumlu bakış açısına sahip olduğu belirlenmiştir. Fakat öğretmenlerin, ölçme değerlendirme anlayışı
hakkında bilgilerinin olmaması, zamanın yeterli olmaması, maliyetin yüksek olması gibi nedenlerden
dolayı etkili bir şekilde ölçme- değerlendirme aktiviteleri yapamadıkları tespit edilmiştir. This study aims at finding out the opinions of Turkish teachers about measurementassessment approach on renewed Turkish Education Programmes. This research was carried out in 2007
fall semester with 20 primary school teachers of Turkish in Artvin city center. In this research, qualitative
research methodology has been used. Firstly, a 20-minute interview on new measurement–assessment
approach has been applied to two randomly selected Turkish teachers. According to data that were
collected from the interviews, a semi-structured interview form has been developed. This interview form
has been implemented on 20 teachers of Turkish. The results of study have revealed that teachers of
Turkish have positive perceptions about the new measurement–assessment approach. However, the study
has revealed that teachers do not apply any new measurement–assessment activities efficiently because of
the high cost, insufficient time, insufficient knowledge.