Öğretmen adaylarının performansa dayalı değerlendirmenin etkisi hakkındaki düşünceleri: "Çevre sorunu örneği"
Citation
Metin, M., & Birişçi, S. (2010). Öğretmen adaylarının performansa dayalı değerlendirmenin etkisi hakkındaki düşünceleri: "Çevre sorunu örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(3), 527-567.Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının performansa dayalı değerlendirmenin etkisi
hakkındaki düşüncelerini belirlemektir. Araştırma, 2006–2007 yılı bahar dönemindeki, Artvin
Çoruh Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği birinci sınıfta öğrenim gören 40
öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır ve
çalışma dört aşamada tamamlanmıştır: İlk aşamada performans görevi geliştirilmiştir. İkinci
aşamada, öğretmen adaylarından performans görevine yönelik bir Power Point sunusu ve
rapor hazırlamaları istenmiştir. Üçüncü aşamada hazırladıkları sunuyu sınıf ortamında
sunmaları istenmiştir. Son aşamada ise öğretmen adaylarına yarı yapılandırılmış mülakatlar
uygulanmıştır. Sonuç olarak, öğretmen adaylarının araştırma yapma, Power Point sunusu
hazırlama, sunum yapma ve yazma becerilerinin geliştiği görülmüştür. The aim of this study is to describe pre-service teachers’ opinions on effects of performance
based assessment. This research was carried out in spring semester of 2007 at Artvin Çoruh
University, Faculty of Education with 40 freshman pre-service teachers. In this study
qualitative research method was used and it was implemented in four phases: Firstly,
performance assessment task were developed. Secondly, it was asked pre-service teachers to
prepare Power Point presentation and a report. Thirdly, pre-service teachers presented their
presentations. Finally, it was carried out a semi structured interviews. In the result, preservice teachers improved searching, preparing Power Point presentations, oral presentation
and writing skills.