Değişik ülkelerde ve Türkiye'de sanal üniversitenin gelişimi işleyişi ve sanal üniversite gerçeği
Citation
Balyer, A., & Gündüz, Y. (2010). Değişik Ülkelerde ve Türkiye'de Sanal Üniversitenin Gelişimi İşleyişi ve Sanal Üniversite Gerçeği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 27-39.Abstract
Sanal üniversite, fiziksel bir yerleşkesi (kampüsü) olmayan, elektronik ağlar üzerinden mail, video
konferans gibi araçlarla ortak elektronik çevrede eğitim hizmeti sunan yeni bir oluşumdur. Sanal üniversitede eğitim geleneksel üniversiteden oldukça farklıdır. Çünkü burada duvarlar, sınıf ve yüz yüze iletişim yoktur. Bu yeni eğitim ortamında gerekli olan tek unsur internet bağlantısı olan bir bilgisayardır. Bu tür girişimlerin birincil amacının mevcut yükseköğretim kurumlarının yerini almak değil, daha ziyade bilgi iletişim teknolojilerini kullanarak klasik eğitime katkıda bulunmak, alternatif bir öğrenme aracı ve yöntemi
geliştirmek olduğu kabul edilmektedir. Bununla birlikte sanal üniversitede verilen eğitimde her ne kadar da
öğrencinin eğitim ortamlarında tartışmalara katılımı ve öğretim elemanı-öğrenci etkileşimi birçok açıdan
olanaklı görünse de, bu konulara yönelik ciddi eleştiriler söz konusudur. Bu bağlamda yapılan bu çalışmanın amacı, sanal üniversitenin ne olduğunu, değişik ülkelerde ve Türkiye’deki tarihsel gelişimin nasıl bir seyir izlediğini, bu kurumlarda akademik sürecin nasıl işlediğini ve yeni gelişen bu alternatif yapılanmaya yönelik eleştirilerin neler olduğunu ortaya koymaktır. Having no physical campus and offering education via electronic networks on the web by means of
instruments like e-mails and video-conference, Virtual University is a new institution in higher education
field. Studying at a virtual university is different from studying at a traditional university as there are no walls, classrooms, and face to face interactions. All you need is a computer with internet connection. It is accepted that one of the main purposes of virtual university initiations is not to substitute traditional universities; instead they target to support classical education using information communication technologies and become alternative institutions generating different means and methods of learning. However, although there seems to have a participative design and teacher-student interaction, student participation in discussions and interactions with others as well, there have been serious critiques on virtual universities. There have been some discussions on virtual universities recently. For these reasons, the main purpose of this study is to put forward what virtual universities are, how they have emerged out, how they work, and what the realities of virtual universities are in different countries and in Turkey. Moreover, this study also aims to discuss how academic process works at these institutions. Finally, it is intended to give some criticism about virtual universities in the literature.